Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 09:38 Der er 12 kommentarer

dato

Jeg har datoformattet yyyy-mm-dd i min database. Hvordan får jeg data med de ønskede yyyy-mm fra min php side?

jeg bruger mysql som database.
Avatar billede codebase Praktikant
29. november 2001 - 09:39 #1
???
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. november 2001 - 10:01 #2
http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html

og så kig under funktionen date_format, så kan udtrække lidt ting og sager! Nemt og hurtigt!
Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 10:31 #3
Jo men jeg vil gøre det modsatte.
Men kan jeg så sige
select * from [min table] where MONTH=2;

-->For at få alle data for februar måned?
Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 10:35 #4
Codebase!!
Din lottotal-diagram, hvad mangler der i kodningen og billeder før man kan få sådan en op og stå? Du får selvfølgelig flere point end de 10 her (er jo også et andet spørgsmål!!)
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. november 2001 - 10:37 #5
prøv med
SELECT ting FROM tabel WHERE MONTH(datofelt) = 2
Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 11:00 #6
Jeg tror jeg skal forklare hvorfor jeg skal bruge det!!

Fra min php side kan man indtaste noget til databasen. I databasen registere data fra brugeren samt en currentdate i formattet yyyy-mm-dd.
Jeg vil gerne udtrække statistikker fra databasen ved f.eks se hvad brugerne har stemt i eksempelvis februar månede. Forstå du dette? Eller skal jeg fordybbe mig endnu mere??
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. november 2001 - 11:07 #7
well, som mit eksempel siger, så udtrækker det netop alt fra februar md! (nr 2 md)
Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 11:25 #8
Så kan jeg ikke se ideen i at skrive en datofelt
SELECT ting FROM tabel WHERE MONTH-->(datofelt) = 2
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. november 2001 - 11:35 #9
month er jo en mysqlfunktion, som returnerer måneden udfra en givent dato!
Avatar billede funkoo Nybegynder
29. november 2001 - 11:56 #10
Men hvordan skal jeg så lave inputfeltet?

Som jeg kan se det skal man skrive noget i datofeltet. Det som jeg havde tænkt mig var at brugeren kunne skrive \"2001-02\" i inputfeltet. Kan man ikke lægge f.eks -01 til inputfeltet?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. november 2001 - 18:24 #11
ok, jeg troede du havde en tabel i mysql, hvor alle rows havde en dato?
Avatar billede codebase Praktikant
29. november 2001 - 22:08 #12
-->funkoo

jeg er ikke lige med ?