Avatar billede eva Nybegynder
28. november 2001 - 23:14 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

sletning af temp filer

Hej!
Jeg har problemer med mit temp bibliotek. Ligemeget hvad jeg laver bliver der smidt filer i denne mappe og den bliver ikke tømt, selvom maskinen slukkes. Det er altså ikke morsomt når man efter 3 uger finder 87.000 filer og næsten ingen plads har tilbage. Kan man slå noget fra og hvordan gør man.

Helst en idiotsikker forklaring, da jeg ikke er noget teknisk geni.

Avatar billede sblar Nybegynder
28. november 2001 - 23:20 #1
Hvad er det for en type filer der bliver gemt? Det lyder umiddelbart som om et af dine programmer ikke rydder ordentligt op efter sig selv.
Avatar billede eva Nybegynder
28. november 2001 - 23:25 #2
Det er mange forskellige i øjeblikket ligger der
UNGZ filer, GIF filer, JPEG filer,XLS filer, Class filer, Application, word, Microsoft common console document m.fl., Access og Asp
Avatar billede oskar Nybegynder
28. november 2001 - 23:31 #3
Det var dog en utrolig masse filen i temp biblioteket.

Desværre har de slagtet deltree kommandoen i 2000, men prøv med

del c:\\windows\\temp. /q

i din autoexec
Avatar billede sblar Nybegynder
28. november 2001 - 23:31 #4
Undskyld hvis jeg spørger lidt dumt. Du skriver \"..selvom maskinen slukkes...\". Det er vel ikke sådan at du bare hiver i hovedafbryderen når du vil lukke maskinen ned, vel! for så vil du helt sikkert opleve at temp biblioteket ikke tømmes.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:32 #5
Markér dem alle og hold Shift tasten nede mendens du sletter dem, så ryger de ikke i skraldespanden men ud i mørket forever ;o)
Avatar billede eva Nybegynder
28. november 2001 - 23:33 #6
Til sblar Nej det er en bærbar pc så det er ikke noget med en hovedafbryder, den lukkes ganske normal ned
Avatar billede sblar Nybegynder
28. november 2001 - 23:34 #7
Det må være muligt at finde årsagen frem for at behandle symptomerne. Hedder windows mappen forresten ikke c:\\winnt på 2000?
Avatar billede eva Nybegynder
28. november 2001 - 23:36 #8
Jeg har slettet alle de filer og tømt skraldespanden, men hver gang jeg arbejder med pc\'en bliver der fyldt nye på, så det er fast arbejde med at slette filer hver dag.

Oskar du skriver c:windows osv hvor finder jeg den autoexec ja jeg spørger måske dumt men skidt med det bare problemet bliver løst
Avatar billede eva Nybegynder
28. november 2001 - 23:38 #9
Ja den hedder winnt
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 23:47 #10
skriv denne kommando i Autoexec filen del c:\\winnt\\temp. /q

Så skulle den slette alle tempfilerne fra dagen før
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 2001 - 06:44 #11
Eller det er nok nærmere:

del C:\\Documents and Settings\\<bruger navn>\\Local Settings\\Temp. /q
Avatar billede eva Nybegynder
29. november 2001 - 07:01 #12
godmorn
Det er fint at I skriver at det skal skrives i autoexec, men  hvordan får jeg skrive adgang? er det noget med dos, det ved jeg ikke en dyt om. Så vejledning ønskes. Jeg har fundet filen autoexec under C: er det den? der er også en autoexec som ligger winnt/system32 og winn/repair
Avatar billede oskar Nybegynder
29. november 2001 - 08:07 #13
De to andre er blot backups af den i roden på c:
Skriv linien i den.
del c:\\winnt\\temp\\. /q
eller hvis det er den personlige mappe skal du skrive som goulduck foreslår, bortset fra at der mangler et backslash før det sidste punktum:
del C:\\Documents and Settings\\<bruger navn>\\Local Settings\\Temp\\. /q

Held og lykke, smutter på arbejde.
Avatar billede svein Nybegynder
29. november 2001 - 09:02 #14
Hej,
her er mit bud:
Som goulduck >det første du skal chekce er hvor dit temp bibliotek ligger:
Gå i en kommando prompt og skriv: set, gøres på følgende vis:
Gå i Start - Kør og skriv cmd.exe
Skriv \"SET\" uden anførselstegn.

Retaxes: Jeg mente at du skulle slå til om Windows 2000 skulle bruge autoexec.bat i opstarten, for jeg mener ikke den gør det som standard!

Derefter kan du lave et logoff script som du kan lægge i din Group Policy; se hvordan her.

http://www.svein.dk/Windows2000/GroupPolicy/logoff_scripts_i_Group_policy.htm

De andre har forklaret hvordan du laver en .bat fil til at slette indholdet af \\temp.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 10:46 #15
svein> nej, du har ret.
Avatar billede eva Nybegynder
29. november 2001 - 12:12 #16
hej jeg prøver lige om jeg kan finde ud af det, vender tilbage senere på dagen
Avatar billede oskar Nybegynder
29. november 2001 - 21:46 #17
En simpel løsning: Lav nedenstående script med filnavnet .vbs (rydop.vbs) og læg det f.eks i start-programmer-start:

Dim sFolderPath
Dim filesys
set filesys=CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
sFolderPath = \"C:\\winnt\\temp\"
filesys.DeleteFolder sFolderPath
filesys.CreateFolder sFolderPath

Hvis du vil have slettet flere mapper skal du blot gentage de sidste tre linier for hver mappe du vil slette.

PS: Pas endelig på med at skrive den helt rigtige sti så du ikke kommer til at slette noget forkert.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 2001 - 21:51 #18
oskar> Mere simpel:

DEL C:\\Winnt\\temp\\ *.* /Q

Så ryger det hele også - kun én linie kode! :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 2001 - 21:55 #19
Som du faktisk også selv har skrevet?

Der må være en fordel ved det du har lavet der?
Avatar billede oskar Nybegynder
29. november 2001 - 21:56 #20
goulduck> ikke helt

Din kode sletter ikke eventuelle undermapper.
Avatar billede goulduck Nybegynder
29. november 2001 - 21:59 #21
ahhh .. det var det. Jeg mente nu også at der var noget som manglede .. ;-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 22:14 #22
Det bliver snart så teknisk at eva opgiver det!
Avatar billede oskar Nybegynder
29. november 2001 - 22:22 #23
Det var nu ellers for at gøre det lettere og for at råde bod på den manglende deltree kommando i win2000 at jeg lavede det lille script.
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. november 2001 - 06:53 #24
oskar> Jeps... jeg prøvede lige deltree kommandoen - men nej.