Avatar billede morpheus Nybegynder
28. november 2001 - 21:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SNMP walking on ETH0 ?

Hej,

Imorgen skal jeg på vores skole smide en linux server op i et projekt vi har.
Her vil jeg gerne se nogen statistikker over hvor stor trafikken er henover netværkskortet (eth0).

Jeg kender MRTG, bruger det selv herhjmme på min linux, til at måle på mi router.

Nu vil jeg så gerne måle på et device.
Og gerne med nogen pænere grafer end MRTG\'s. Jeg har hørt lidt om RRDtool. Dette synes jeg selv laver nogen pænere grafer end MRTG.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det ?

Mvh.
Morpheus

P.S
For at overholde \"reglerne\" smider jeg kun 60 point, men hvis jeg synes det bliver nødvendigt, kommer der naturligvis flere point i hatten.
Avatar billede azroth Nybegynder
02. december 2001 - 03:48 #1
Ehmm. Joda, men det ville jo nok hjælpe lidt hvis du nævnte et specefikt problem ? - for du har da læst på det ? (ahh, den løftede pegefinger .. skøn ting ;)).

http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/rrdtool/tutorial/rrdtutorial.html
er et hit. læs den, læs den derefter igen, og igen. Og gentag indtil du har forstået det =).
Tog mig en krig at komme ind i hvad de mente, men jeg er nok også bare en sinke.

Hvis du har nogle konkrete spørgsmål så kast endelig.

Avatar billede morpheus Nybegynder
02. december 2001 - 12:29 #2
Jeg skal jo have startet og konfigureret SNMP deamon\'en på min linux maskine.... ?
Avatar billede morpheus Nybegynder
29. august 2002 - 00:18 #3
Lukker