Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Login!

Her er et lille login script jeg har lavet!!
men det virker ikke er der en der ved hvorfor?

if ($mode == \"login2\"){

mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias, pass FROM emailuser WHERE pass = $pass and alias = $alias\");
$ja = mysql_num_rows($foresp)
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo \"hej der\";
}
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:10 #1
$db er min database connection og den virker!!!
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:13 #2
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias, pass FROM emailuser WHERE pass = $pass and alias = $alias\");

denne skal være:
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias,pass FROM emailuser WHERE pass=\'$pass\' and alias=\'$alias\'\") or die (mysql_error());

HUSK ALTID at have :
..... or die (mysql_error());

så kan du nemlig se hvor det går galt
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
28. november 2001 - 17:14 #3
(\"SELECT alias, pass FROM emailuser WHERE pass = $pass and alias = $alias\");

prøv med

(\"SELECT alias, pass FROM emailuser WHERE pass = \'$pass\' and alias = \'$alias\'\");

altså med \'\' om dine tekststrenge i SQL\'en
Avatar billede lyhr007 Nybegynder
28. november 2001 - 17:14 #4
hov havde ikke set det andet svar.
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:20 #5
det virker ikke!!
se selv
www.doomstone.dk/email.php
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:23 #6
vis os lige den linie! :)
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:23 #7
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:24 #8
Hvis der er en der har et andet Login script som henter info fra en database ville jeg også blive glad :0)
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:24 #9
linien før og efter...!?
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:25 #10
$ja = mysql_num_rows($foresp)
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {

skal være
$ja = mysql_num_rows($foresp); // her mangler du et simi-kolon!
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:29 #11
Parse error: parse error in G:\\Programmer\\web/email.php on line 81

som er
<? include \"bund.php\";  ?>
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:30 #12
vis os linierne omkring den linie!?
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:31 #13
fra line 67 til 81

if ($mode == \"login2\"){

mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias,pass FROM emailuser WHERE pass=\'$pass\' and alias=\'$alias\'\") or die (mysql_error());
$ja = mysql_num_rows($foresp);
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo \"hej der\";
}
?>

<? include \"bund.php\";  ?>
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 17:32 #14
Du mangler et \"}\"

sæt det nederst! hvis BUND.PHP skal være med i login2 :)
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:39 #15
det skal det ikke!
Avatar billede doomstone Nybegynder
28. november 2001 - 17:40 #16
Her er hele siden!!!
min adgang krontrol er i top.php

<? include \"top.php\"; ?>

<?  if ($mode == \"\"){ ?>
<center>
Velkommen til DoomStone\'s interne mail system.<br>
Her kan du skrive sammen med alle de andre bruger på denne side, lige som en rigtig mail. Bare med den lille ting at man ikke kan skrive til folk ud fra denne side <b>endnu</b>!!!
<br>
Hvis der er første gang du er her kan du oprette en konti <a href=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=opret\">her</a>
<br>
    <form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=login2\" target=\"_self\">
                        Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
                        Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"login\">
                        <input type=\"submit\" value=\"LOGIN\"></form>

</center>
<?
}
if ($mode == \"opret\"){ ?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=nybruger\" target=\"_self\">
Opret din konti til DoomStone\'s interne mail system her<br>
Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\"><br>
igen:<input type=\"password\" name=\"pass2\" value=\"\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"GEM\">
</form>
</center>
<?
}
if ($mode == \"nybruger\"){

if ($pass != $pass2){
echo\"Den endtasted\";
echo\"gå til bage <a href=\\\" $PHP_SELF ?mode=opret\\\">her</a> og prøv igen\";
}ELSE{
mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$dato = time();
mysql_query(\"INSERT INTO emailuser (alias, pass) VALUES (\'$alias\', \'$pass\')\");
echo\"<a href=\\\"\"; echo $PHP_SELF; echo \"?mode=login&alias=\"; echo $alias; echo \"&pass=\"; echo $pass; echo \"\\\">klick her</a>\";
?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=nybruger\" target=\"_self\">
Opret din konti til DoomStone\'s interne mail system her<br>
Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\"><br>
igen:<input type=\"password\" name=\"pass2\" value=\"\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"GEM\">
</form>
</center>
<?
}

if ($mode == \"login\"){
?>
    <form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=login2\" target=\"_self\">
    Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"<? echo $alias; ?>\"><br>
    Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"<? echo $pass; ?>\">
    <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"login\">
    <input type=\"submit\" value=\"LOGIN\"></form>
<?
}

if ($mode == \"login2\"){

mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias,pass FROM emailuser WHERE pass=\'$pass\' and alias=\'$alias\'\") or die (mysql_error());
$ja = mysql_num_rows($foresp);
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo \"hej der\";
}
?>

<? include \"bund.php\";  ?>
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 19:17 #17
<? include \"top.php\"; ?>

<?  if ($mode == \"\"){ ?>
<center>
Velkommen til DoomStone\'s interne mail system.<br>
Her kan du skrive sammen med alle de andre bruger på denne side, lige som en rigtig mail. Bare med den lille ting at man ikke kan skrive til folk ud fra denne side <b>endnu</b>!!!
<br>
Hvis der er første gang du er her kan du oprette en konti <a href=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=opret\">her</a>
<br>
    <form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=login2\" target=\"_self\">
                        Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
                        Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\">
                        <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"login\">
                        <input type=\"submit\" value=\"LOGIN\"></form>

</center>
<?
}
if ($mode == \"opret\"){ ?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=nybruger\" target=\"_self\">
Opret din konti til DoomStone\'s interne mail system her<br>
Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\"><br>
igen:<input type=\"password\" name=\"pass2\" value=\"\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"GEM\">
</form>
</center>
<?
}
if ($mode == \"nybruger\"){

if ($pass != $pass2){
echo\"Den endtasted\";
echo\"gå til bage <a href=\\\" $PHP_SELF ?mode=opret\\\">her</a> og prøv igen\";
}ELSE{
mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$dato = time();
mysql_query(\"INSERT INTO emailuser (alias, pass) VALUES (\'$alias\', \'$pass\')\");
echo\"<a href=\\\"\"; echo $PHP_SELF; echo \"?mode=login&alias=\"; echo $alias; echo \"&pass=\"; echo $pass; echo \"\\\">klick her</a>\";
?>
<center>
<form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=nybruger\" target=\"_self\">
Opret din konti til DoomStone\'s interne mail system her<br>
Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"\"><br>
Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"\"><br>
igen:<input type=\"password\" name=\"pass2\" value=\"\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"GEM\">
</form>
</center>
<?
}

if ($mode == \"login\"){
?>
    <form method=\"post\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=login2\" target=\"_self\">
    Brugernavn:<input type=\"text\" name=\"alias\" value=\"<? echo $alias; ?>\"><br>
    Brugerkode:<input type=\"password\" name=\"pass\" value=\"<? echo $pass; ?>\">
    <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"login\">
    <input type=\"submit\" value=\"LOGIN\"></form>
<?
}

if ($mode == \"login2\"){

mysql_select_db(\"doomstone\", $db);
$foresp = mysql_query(\"SELECT alias,pass FROM emailuser WHERE pass=\'$pass\' and alias=\'$alias\'\") or die (mysql_error());
$ja = mysql_num_rows($foresp);
IF ($ja == 0){ echo\"Din kode var forkert\"; } else {
while($data = mysql_fetch_row($foresp)){
echo \"hej der\";
}
?>

<? include \"bund.php\";  ?>

prøv sådan?!
Avatar billede well_r Nybegynder
28. november 2001 - 21:03 #18
takker for point :)