Avatar billede donito Nybegynder
28. november 2001 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

automatisk start

hej er der nogle der kan hjælpe mig, jeg har lige installeret win2000. Mit problem er, at computeren pluselig kan finde på at tænde af sig selv midt om natten. Er der et sted hvor det kan slås fra? jeg har ligeledes problemer med at lukke computeren, dvs. der kommer et win vindue frem hvorpå der står, du kan nu slukke comp. førhen slukkede den automatisk(win98).
på forhånd tak
Donito
Avatar billede hobbez Nybegynder
28. november 2001 - 15:07 #1
Ind i din BIOS

Ind under Power Management.

Slå WOL / Wake on Lan fra.

Tilsvarende for COM-portene.

Samme sted kan du slå APM (Adwanced Power Management) til, så din maskine lukker ned selv.

/Rob
Avatar billede donito Nybegynder
28. november 2001 - 15:36 #2
har tjekket bios men alt er som det skal være
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. november 2001 - 15:46 #3
Prøv at pille netkablet ud inden du forlader den, så vil det vise sig om det er den eller en eller anden gnist der starter den!
Den er ikke sat til at starte på et bestemt tidspunkt, det er der nogle bios der kan.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
28. november 2001 - 20:07 #4
du behøver ikke rode med bios i w2k for at gøre dette, du kan klare det fra control panel
Ind under Power Management.

Slå WOL / Wake on Lan fra.

Tilsvarende for COM-portene.

Samme sted kan du slå APM (Adwanced Power Management) til, så din maskine lukker ned selv.
\"pasted fra hobbez\"