Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 12:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Logon-script i Win98

Jeg har lavet et logon-script, som virker fint i win2000 - men win98 mapper ikke de rigtige drev.

REM --- Vis ikke fejl og mapning.
map display off;errors off

REM --- Map hjemmedir første ledige drevbogstav
map *1:=sys:public\\upload\\%CN\\hjemmebibliotek

REM --- Map de 2 fælles shares
map *2:=sys:public\\upload\\fælles1;*3:=sys:public\\upload\\fælles2

REM --- Lav en blank linie
write \" \"

REM --- Tegn en streg
write \"---------------------------------------------------------------------------------------\"

REM --- Skriv en hilsen
write \"Good %GREETING_TIME, %CN\"

REM --- Skriv dato og klokkeslet
write \"%DAY_OF_WEEK %MONTH/%DAY/%YEAR - %HOUR24:%MINUTE:%SECOND\"

REM --- Skriv maskine-type og OS
write \"%MACHINE running %OS %WINVER\"

REM --- Skriv hvornår brugeren sidst loggede ind
LASTLOGINTIME

REM --- Tegn en streg
write \"---------------------------------------------------------------------------------------\"

Hvad er der galt?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. december 2001 - 19:44 #1
Ikke fordi jeg har forstand på netware, men kunne det være fordi windows 98 ikke har en \"første ledige drevbogstav\" -funktion, eller er det noget som netware klienten sørger for?
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2001 - 22:01 #2
Det skal netware klienten sørge for - men det er heller ikke problemet. Siger jeg at f.eks. H: skal mappes til et eller andet, er der samme problem.

Jeg tror mere det er win98 det er galt med. Men anyway - vores projektet er slut, men jeg vil stadig gerne vide hvorfor den opfører sig sådan.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
06. december 2001 - 22:04 #3
På mit arbejde kørte de et dos vindue op, med en net use kommando, ved ikke om det her noget at gøre med at det bare ikke funger i windows 98...
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2001 - 06:57 #4
Det kan godt være, jeg kan lige prøve at kigge på det i dag
Avatar billede brianp Nybegynder
07. december 2001 - 08:58 #5
Prøv lige at vende dine \\ til / det har jeg før oplevet kan være nødvendigt
Avatar billede machine Nybegynder
16. januar 2002 - 08:29 #6
prøv og skrive netværke stien i stedet
fx map f:=\\\\server\\data\\%username%