Avatar billede m_tandrup Nybegynder
03. juni 1999 - 12:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

logon-script med Samba

Hej

Jeg har nu sat min samba op til domain controller i mit net. Og jeg kan fint logge på domænet fra min win95 PC''er.
Men hvordan kan jeg få den sat op til at køre NT logon scripts, ved logon?
I conf''flen til apache har jeg skrevet:
logon_script=&U.bat
Ca. Der stod på en linje begyndeden med # efter samba-install.
Men hvor skal de logon scripts ligge?
Når jeg logger på fra win95 siger den at share''et ikke kunne findes.

Hilsen
Mads
Avatar billede tld Nybegynder
03. juni 1999 - 13:14 #1
Du skal lave et share som hedder noget ala

[netlogon]
  comment = Network Logon Service
  path = /home/netlogon
  guest ok = yes
  writable = no
  share modes = no
  case sensitive = no
  locking = no

hvor du så smider scriptsene. Pas dog på! Det skal være DOS scripts med \r\n for hver linie. Ellers dør de. For mig virker de kun hvis scriptsene er uppercase, altså f.eks. BO.BAT

Ellers skal du huske domain master = yes og alt det der. Men det lyder som om du allerede har dem på plads.

BO.BAT kan så se ud ala:

NET TIME \\URANUS /SET /YES
NET USE W: \\PLUTO\DOCS
NET USE X: \\PLUTO\DIV
NET USE Y: \\PLUTO\BO
NET USE h: \\GALILEO\BO
Avatar billede m_tandrup Nybegynder
03. juni 1999 - 18:39 #2
Det virker.
Der var dog nogle problemer med adgangsbegrænsninger til /home/netlogon, men jeg løste det.
Med \r\n mener du der noget med line-end. Jeg havde problemer med at det hele stod på én linje i nogle .bat filer jeg lavede på linux?
Avatar billede tld Nybegynder
03. juni 1999 - 20:45 #3
Ja, under Unix er filer afsluttet med et \n (newline), mens på DOS platforme er det \r\n (carriage return og newline).

I DOS vil filer se ud som om de står på 1 linie, og det kan logon scripts ikke lide.

Så det nemmeste er at logge på sharet netlogon via Windows/DOS og så lave logon scriptsene derigennem , og ikke lave dem i Linux. Ellers skal du lige køre dem igennem en "MS-DOS"-ifyer :-)