Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 10:35 Der er 10 kommentarer

IIS: Uspecificeret fejl

Jeg får en \'uspecificeret fejl\' ved flg. kode:

sqlStatement = \"SELECT COUNT(*) AS Found FROM Bruger WHERE ( [Bruger].[BrugerID]= \'\" & brugerID & \"\' ) AND ( [Bruger].[Password]=\'\" & password & \"\');\"
Response.Write \"<br>SQL: \" & sqlStatement
Set loginRS = connection.Execute( sqlStatement )

IIS peger så på \"Set loginRS ... \". Hvad skyldes det og hvordan kan jeg rette det??
Avatar billede nute Nybegynder
28. november 2001 - 10:39 #1
hmmm....du kan prøve å skrive din SQL uten så mye bøvl...

sqlStatement = \"SELECT COUNT(*) AS Found FROM Bruger WHERE BrugerID= \'\" & brugerID & \"\' AND Password=\'\" & password & \"\'\"

kan det hjelpe ?
Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 10:46 #2
nute>>
Nope, ingen effekt.
Kan det være opsætning af IIS?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. november 2001 - 10:50 #3
Prøv at geninstaller IIS. Og Opret en ny Database. Det kan være den eller IIS!
Avatar billede nute Nybegynder
28. november 2001 - 10:51 #4
å gjeninnstallere IIS er da en drastisk løsning...lyder ikke som et særlig godt forslag...

hvordan ser din connection string ut ??
Avatar billede cool_casper Nybegynder
28. november 2001 - 11:01 #5
Nej, det er ikke. Det fjerner bare nogle af inst.filerne og sætter dem ind igen! Du behøves ikke en gang at fjerne nogle af din egen filer!
Avatar billede bossen2k Nybegynder
28. november 2001 - 12:07 #6
Hvordan ser din connect streng ud det kunne ligge i den
Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 14:09 #7
bossen2k>>
Like this:

Set Connection = Server.CreateObject( \"ADODB.Connection\" )
connection.Mode = 3 \'3 = adModeReadWrite
connection.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\mindb.mdb\" )
Avatar billede nute Nybegynder
28. november 2001 - 14:11 #8
prøv å spesifiser serveren i din connection string:

connection.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\mindb.mdb;Server=Local\" )

restart IIS og prøv igjen
Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 19:32 #9
Resultat:

Microsoft JET Database Engine error \'80004005\'
Could not find installable ISAM.
/include/base/header.asp, line 7

Nu skal det siges at jeg lige prøvede dette på min egen comp med PWS... Jeg vil dog prøve det på IIS ved første lejlighed (selvom jeg tvivler på det vil hjælpe)... :-/
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
19. august 2004 - 20:57 #10
Husk at lukke dit spørgsmål!