Avatar billede cs_henrik Nybegynder
27. november 2001 - 16:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

java.util.Date

Findes der ingen ikke-deprecated metode/constructor i jdk 1.3 til at lave et Date-objekt ud fra: år, måned, dag ... osv. ? Jeg vil meget gerne undgå Calender-objektet.

Eksempel på en ønsket constructor:
Date date = new Date(2000, 11, 10, .....);
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 16:59 #1
Date()
          Allocates a Date object and initializes it so that it represents the time at which it was allocated, measured to the nearest millisecond.

Date(long date)
          Allocates a Date object and initializes it to represent the specified number of milliseconds since the standard base time known as \"the epoch\", namely January 1, 1970, 00:00:00 GMT.

er de eneste 2 der ikke er deprecated.
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 17:00 #2
den sidst går altså udpå at du selv regner antal milisek ud..

men hvorfor vil du undgå calendar?
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
27. november 2001 - 17:08 #3
De to constructorer har jeg set og de dækker ikke mit umiddelbare behov.

Jeg vil gerne undgå at bruge Calender fordi den virker temmelig omstændelig i forhold til at bruge de deprecatede constructorer. Tager jeg fejl? Hvis ja, vil du så give et eksempel?
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 17:12 #4
hvad skal du helt præcist bruge det til?
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
27. november 2001 - 17:20 #5
En kunde ønsker at angive slutdatoen for en service han vil modtage. Denne slutdato indskriver han på en html-side på formen: \"01-09-2002\" f.eks. Denne skal sættes i en database i en timestamp. Timestamp-klassen i java har på samme måde som Date deprecatede constructorer til netop det. Den har dog den constructor, der tager en long - jeg har bare ikke datoen i millisekunder fra 1970. Jeg kunne jo selv implementere en metode, der laver datoen til millisekunder fra 1970, men det synes at være overkill.
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 17:40 #6
det vil sige at det er forskellen mellem slutdatoen og dags dato du ønsker at få beregnet? eller?
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
27. november 2001 - 17:51 #7
Egentlig ikke. Jeg vil blot have slutdatoen som en long (altså i antal millisekunder efter 1970...)
Avatar billede soreno Praktikant
27. november 2001 - 18:09 #8
det er jo ikke svært at bruge calendar:
Calendar calendar = new GregorianCalendar(2000,
11, 10);

men hvordan du får antal millisek efter 1970, det ved jeg ikke?
Avatar billede cs_henrik Nybegynder
27. november 2001 - 18:17 #9
Jeg havde ikke set GregorianCalender.... Mange tak for svaret :o)