Avatar billede tarzenlarsen Nybegynder
27. november 2001 - 15:46 Der er 5 kommentarer

NTFS/FAT32 på samme harddisk?

Efter at have kørt med XP et par ugers tid begyndte min comp. at opføre sig underligt. Den bootede automatisk når jeg havde haft den tændt i længere tid. Jeg var ret sikker på det var et kølerproblem, men nej - jeg har lige skiftet køler.
Jeg sendte den til forhandleren frem og tilbage flere gange. De kunne ikke finde ud af hvad fejlen var, men mente at lydkortet kunne være skyld i det. Det var det heller ikke...
Jeg har opdateret bios og windows og har prøvet at geninstallere XP, men her sker der noget mærkeligt. Den siger den ikke kan genkende filsystemet og så kommer jeg til at tænke på at jeg kører NTFS på min C-partition og FAT32 på min D. Kan dét være problemet?
Avatar billede kirus Praktikant
27. november 2001 - 17:13 #1
jeg formoder at du har Partitioneret din Harddisk da det ellers kunne være meget svært at have FAT32 og NTSF på samme Partition. Jeg mener nu ikke at der skulle være problemer mellem de to. Det er jo trods alt Micro$oft. Det ville være dumt at to af deres Syresystemer får hinden til at gå ned...
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2001 - 00:03 #2
Jeg har aldrig oplevet problemer med fat32 og ntfs på samme harddisk, det har kørt upåklageligt., blot kan man ikke udnytte de gode sikkerhed undr NTFS, når der køres med begge filsystemer på samme pc.
Avatar billede tortuga Nybegynder
28. november 2001 - 08:44 #3
Kirus??? what??

@ Tarzenlarsen: Det burde ikke være problemet, jeg har gjort det lige siden NT4 (dog skulle man ha et lige ha et lille prog). Så det er ikke der problemet er. Men det kunne være et problem med rammen, hvis der er et lille prog du har installeret, det lavet et memoryleak eller lignende, kan det få den til at genstarte. Jeg havde samme problem med et lille hjemmelavet prog, som kørte en løkke og hvergang glemte en pointer :)

Avatar billede tarzenlarsen Nybegynder
28. november 2001 - 19:03 #4
OK tortuga, jeg har installeret nogle crackede skodspil - kan det evt. være dem der gør det? Det skal siges at når comp. aut. rebooter kører den scandisk på min d-partition, altså ikke styresystemets partition. Jeg har ligeledes, efter mistanke om virus, søgt efter en fil. Her fryser comp. på d-partionen, nemlig i et \"skodspils-bibliotek\".
Jeg sidder nu og arbejder på en lånt comp - 200 MHz oldfund :-(, og overvejer at formatere min harddisk herfra. Jeg kan nemlig ikke starte min comp overhovedet længere. Vil en sådan formatering løse problemet?
Avatar billede tortuga Nybegynder
29. november 2001 - 11:43 #5
kør lige en scandisk fra dos på den bagefter så...det skal være med overflade scanning. Det kan være der er en beskadigt sektor, som den tror den løses, men ikke gør alligevel (lyder underligt, men har selv oplevet det flere gange). Men formatering vil formodentlig løse problemet sammen med scandisk, da computeren \"sætter et skilt\" på den beskadigede sektor så den ikke benyttes igen.

Har du overclocket din pc?? fordi hvis jeg oc\'er min for meget genstarter min også, det er rammen der ikke kan følge med. Bare lige en ide.