Avatar billede messy Nybegynder
27. november 2001 - 11:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IIS problemer med ADODB.Connection

Hej!
jeg er mere eller mindre lige skiftet fra PWS til IIS ,og er løbet ind i problemer med at oprette forbindelse til min db.
Før brugte jeg altid flg. model:

Set Connection = Server.CreateObject( \"ADODB.Connection\" )
Connection.Open \"DSN=MinDB;UID=admin;PWD=password\"

Men den lader ikke til at fungere med IIS. Jeg har forsøgt med denne i stedet:

Set connection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
connection.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub/resources/minDB.mdb; User Id=admin; Password=mitPassword\" )

Den giver også problemer. Et eller andet med bruger og domæne adgang (vistnok). Nogen der kan hjælpe mig, eller evt. give en skabelon som VIRKER til IIS.

Mvh.
-Messy
Avatar billede cliche Nybegynder
27. november 2001 - 11:51 #1
Avatar billede robin-steen Nybegynder
27. november 2001 - 11:53 #2
din datasource skal den ikke kun indeholde backslash\\\\\\??? virker det så ikke?

Set connection = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
connection.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\minDB.mdb; User Id=admin; Password=mitPassword\" )
Avatar billede soerens Nybegynder
27. november 2001 - 12:05 #3
Husk også at give IUSR_xxx accounten de korrekte rettigheder til det katalog hvor din database befinder sig.

For detaljer, se denne artikel:

PRB: ASP Returns \'Operation Must Use an Updateable Query\' Error
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q175/1/68.ASP

/SoerenS
Avatar billede soerens Nybegynder
27. november 2001 - 12:07 #4
Prøv også at fjerne Username og Password fra din DSN-streng:

connection.Open(\"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\minDB.mdb;\")

/SoerenS
Avatar billede robin-steen Nybegynder
27. november 2001 - 12:21 #5
Dim objConn
Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
objConn.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\wwwroot\\test\\test.mdb;\")

sådan ser min ud i et login system jeg har lavet.
Avatar billede messy Nybegynder
27. november 2001 - 12:45 #6
og hvad så hvis der er password ¨på databasen`?
Avatar billede robin-steen Nybegynder
27. november 2001 - 12:54 #7
Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
objConn.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\wwwroot\\test\\test.mdb; User ID=admin Password=ditpassword\")

tror jeg nok ;o)
Avatar billede burningice Nybegynder
27. november 2001 - 14:18 #8
hvilken fejl for du helt præcis??
Avatar billede messy Nybegynder
27. november 2001 - 19:18 #9
cyberfessor>>
Det kan jeg desværre ikke lige sige, da det er en anden der er stødt ind i fejlen. Fejlen er opstået i forbindelse med den beskrevne kode, under IIS og Win2k pro.
Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 08:47 #10
Her er en beskrivelse af en fejl der opstår under Windows 98 PWS. Jeg ved ikke helt om det er den samme fejl, som opstår under IIS.

Microsoft JET Database Engine error \'80040e4d\'

Cannot start your application. The workgroup information file is missing or opened exclusively by another user.

/include/base/header.asp, line 7

Kode:
connection.Open( \"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\mindb.mdb; User Id=admin; Password=mitpass\" )
Avatar billede messy Nybegynder
28. november 2001 - 08:49 #11
Hmm og fejlen forsvinder hvis jeg fjerner User Id og Password... men hvad så hvis der er password på databasen?
Avatar billede soerens Nybegynder
28. november 2001 - 09:32 #12
Tjah, så skal det på? ;-)

I det konkrete tilfælde KAN du forresten også bruge denne DSN-streng:

\"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=C:\\InetPub\\resources\\mindb.mdb; User Id=; Password=;\"

/Soerens
Avatar billede baronen20 Nybegynder
28. november 2001 - 14:42 #13
Hmmm jeg plejer bare at bruge den her:

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"/database/feedback.mdb\")
Conn.Open DSN

Men jeg har ikke noget password på.
Avatar billede troublesmurf Praktikant
29. november 2001 - 12:57 #14
check at du har write attributten slået til på det directory du har din database på. dette skal så vidt jeg husker gøres fra iis
Avatar billede soerens Nybegynder
29. november 2001 - 13:03 #15
Messy >> så vidt jeg kan forstå har har du fået løst dit problem, eller hvad?

troublesmurf >> Tjek min første post, der er det beskrevet 100% hvor, hvordan og hvorfor der skal være hvilke rettigheder osv. ;-)
Avatar billede troublesmurf Praktikant
29. november 2001 - 13:57 #16
hurtiglæsning har visse bivirkninger.. ;o)