Avatar billede kenn000 Nybegynder
27. november 2001 - 09:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problem med MSI K7T266A Pro2-RU bundkort

Hvis jeg i bios opsætter systemet til at køre med 133MHz fsb, så fryser den med det sammen jeg prøver at installere noget, men ikke hvis jeg sætter den til 100MHZ. Jeg har en AMD XP 1600+, som gerne skulle kunne køre med 133MHz fsb. Jeg tror måske problemet er at jeg ikke har installeret via chipset driverne til bundkortet.
Er der nogen der har oplevet det samme eller som har forslag til hvad der kan være galt??

Avatar billede jemt Nybegynder
27. november 2001 - 09:58 #1
Nope - men det kan jo ikke skade, at prøve at installere driverne. Prøv evt. at opdatere din bios..
Avatar billede tortuga Nybegynder
27. november 2001 - 10:09 #2
Jeg har samme bundkort med en xp1800+ og det virker helt fint....måske skulle du se om multiplieren passer (det burde den da det virer emd 100 fsb, men alligevel). Prøv at sætte cas setting\'en ned det kan være den kan køre cas 2 ved 100 MHz men ikke ved 133. (du er sikker på at det er 133 Mhz ram du har??)

Update af bios er altid en god ide, men burde ikke være nødvendigt. Jeg hentede de nyeste drivere på via\'s hjemmeside. De virkede fint og giver noget mere ydelse. Der er et link på den cd der fulgte med.
Avatar billede kenn000 Nybegynder
27. november 2001 - 10:15 #3
Rammene er: APACER 256 MB PC-266 DDR2100, så de burde jo kunne kører 133MHZ.

Tortuga kunne du også køre 133MHz inden du installerede via\'s chipset drivere?
Avatar billede tortuga Nybegynder
27. november 2001 - 17:42 #4
Det mener jeg godt jeg kunne. Hvis du sætter fsb\'en til 100 autodetecter den vel ikke din cpu som en xp1600+ ?? bare for en sikkerheds skyld check at multiplieren står til 12. (ved godt jeg skrev det før).

Check denne lille faq : http://www.msi.com.tw/support/faq/faq.php?model=MS-6380+V2.0

Men som sagt er der en option der hedder noget med cas setting...prøv at ændre den....skal nok lige se hvad den hedder præcist næste gang jeg genstartet.
Avatar billede kenn000 Nybegynder
28. november 2001 - 08:15 #5
Multiplieren står til auto, men den burde vel nærmere at stå til 10,5 end 12, da 10,5*133MHz giver ca. 1400MHz, som er hastigheden på en 1600+.
Det underlige er at min kammerat har købt et system 100% magen til og der var der ingen problemer, vi samlede det sammen og har sørget for at alt i bios opsætning osv. står 100% ens, men min kan ikke køre - det kan hans????
Nå jeg har fundet ud af at jeg ikke er den eneste der har haft problemer med at sættet fsb\'en til 133MHz på kort magen til. Så jeg har valgt at returnere kortet. Kan du foreslå et andet kort med KT266A chipset?
Avatar billede tortuga Nybegynder
28. november 2001 - 08:36 #6
Doh...min fejl :)....det der med at regne....
well det er under den tredje setting i bios. Den første option skal lige ændres, så kan du ændre cas sættingen. Der er kun 2 settings, men prøv....ellers vil jeg nok sende bundkortet til bage. Men bare få et nyt af samme slags, det kan jo bare være det er defekt. Det er ellers en kanonlækkert kort.
Avatar billede kenn000 Nybegynder
28. november 2001 - 08:45 #7
Jeg har også prøvet at ændre i cas settings men det hjalp lige meget. Den kørte perfekt med 100MHZ i fsb, men med det samme jeg skiftede til 133MHz så frøs den. Jeg regner med at købe et soltek board i stedet se evt. http://www.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-10.html
Avatar billede tortuga Nybegynder
28. november 2001 - 17:43 #8
Takker for pointene, men synes nu det er lidt meget....hvis du vil ha nogle tilbage skriv bare....ellers held og lykke med dit nye board, det er også lækkert
Avatar billede kenn000 Nybegynder
29. november 2001 - 08:50 #9
Behold du bare dem :-)

Jeg får mit soltek kort i dag så det bliver spændende om det kan køre