Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
26. november 2001 - 20:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Netnærk med switches og modem

Hej Jeg har to computerer som over en switche og modem deler en tdc internet-forbindelse med to dynamiske ip-adr. hvilket vikrer fint.
Problemet er at jeg selvom jeg har instaleret Netbeui-protekol og begge computerne har delte recurser alligevel ikke kan se hinanden, hvad kan jeg eller gøre? Hvordan skal instillingerne i Netbeui-protekolden være?
Avatar billede vizual Nybegynder
26. november 2001 - 20:20 #1
Først skal \"Fil og Udskriftsdeling til microsoft netwærk\" være installeret, dernæst skal det være slået til dette gøres på knappen \"Fil og udskriftsdelig, under egenskaber for netwærk, og sidst men ikke mindst skal du lave shares dette gør du ved at vælge et drev eller en mappe, højreklikke og vælge \"Deling...\" der kan du så bestemme rettigheder, adgangskoder m.m.
Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
27. november 2001 - 00:17 #2
Er fil og udskriftdelling ikke altid installeret?
Men som jeg skrev så har jeg delt recurser mellem de to PCer, men det virker altså ikke
Avatar billede it-supporteren.dk Nybegynder
27. november 2001 - 12:23 #3
Kenneth -> Nej Fil og udskriftdeling er ikke slået til som standard, det skal man selv ind og sætte til.
Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
27. november 2001 - 13:10 #4
Men hvis jeg kan dele f.eks. C-drevet og printer, som er tilfældet her, så er det vel slået til?
Avatar billede zabber Nybegynder
27. november 2001 - 15:16 #5
Har du instaler en firewall/zonealarm. da den vil bloker for at man kan ses af andre computere.
Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
27. november 2001 - 16:49 #6
nej
Avatar billede wolsmann Nybegynder
28. november 2001 - 23:55 #7
Der er kun 2 ting der kan gøres hvis det skal virke hver gang Alfa Omega er en fast ip adresse på hver pc.
Enten ved at sætte en Router mellem modem og pc´er.
Eller at sætte 2 netvækerskort i begge pc´er, det ene kort med ikke fast ip og det andet kort med fast ip.
Og du kan godt bruge den samme Switch.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
29. november 2001 - 15:16 #8
Jeg skal lige tilføje af den med 2 netvækerskort i begge pc´er kræver at du har min.2 dynamiske ip adresser.

Ellers skal du sætte den ene maskine til at dele internettet, så skal du have 2 netkort i den ene maskine men så skal den med 2 netkort være tændt når du skal surfe på den anden.
Problemt med med denne løsning er at Pc´erne har svært ved at finde hinanden da Windows så vil køre WINS i stedet for ip adresser.

Så hvis du syndes en Router koster for mange kroner, så sæt 2 netkort i hver Pc.
Avatar billede wolsmann Nybegynder
30. november 2001 - 12:21 #9
Og det må ikke være 2 netkort med samme chipset i samme pc, det kan Windows ikke styer.
Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
02. december 2001 - 16:38 #10
Hej Wolsmann
Det er sikkert rigtigt at man vil kunne klare problemet med en hardware løsning.
Men det må også kunne klares med stofware
Avatar billede kennethhandberg Nybegynder
29. december 2001 - 16:22 #11
Der må da være nogle herinde der ved hvordan man laver et netværk med de komponenter som jeg har beskrivet eller ?