Avatar billede skarum Nybegynder
03. juni 1999 - 00:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windovs98 virker ikke

Hvordan kan det være?

der er sådan en underlig fejl.

der kommer en blå skærm med en masse tal og bogstaver

Mit system køre på en celeron som kører 545MHz. Jeg synes aldrig rigtitg at den har virket ordenligt.
Jeg har 16MB Edoram - tror jeg nok

Samtidig spinner CD drevet op og ned mange gange, og diskette drevet lyser
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
03. juni 1999 - 00:58 #1
Du har vist overclocket din CPU for meget
Avatar billede mark Nybegynder
03. juni 1999 - 01:04 #2
I det tilfælde er der vist kun en ting at gøre: Installere Windows om igen!
Og få dig nogle PC-100 ram hvis du vil overclocke.
Simple as that!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 01:17 #3
ud over at der er givet 1 point, så ligner det dette lidt fake

man kan ikke sætte EDO ram på et 500 mhz motherboard
Avatar billede mark Nybegynder
03. juni 1999 - 02:20 #4
cyberesben:
Uhh... jeg fik et point!! And so???
Kalder du mig fake?
Han virker heller ikke som om han har særlig meget styr på det(no offense skarum!): Bemærk sætningen "tror jeg nok"
Avatar billede thoeger Nybegynder
03. juni 1999 - 07:35 #5
det med den bæå skærm har ikke noget med antal Mhz at gøre, den kommer sku næsten lige meget hvad. Men de fleste undersøgelser tyder dog på at det er bunkkortets kvalitet der bestemmer hvor til den fremkommer.
Avatar billede zoy Nybegynder
03. juni 1999 - 13:41 #6
hvad er det for en celeron ??
Avatar billede hyper Nybegynder
03. juni 1999 - 14:34 #7
Jeg har selv haft problemet med en overclocket Celeron. Eneste løsning var at køre med den "orginale" clock-frekvens.

Hvor mange 500 Mhz motherboards er der på markedet cyberesben??
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
03. juni 1999 - 14:38 #8
Der er faktisk mange!!!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. juni 1999 - 15:40 #9
Som cyberkrebsen så rigtigt siger, man der ikke side EDO-ram på et P2 board. Det er nok 64mb SD. Grunden til fejlskærmen, er at din CPU er overclocket for meget! En CeleronA ved de 504mhz skal helst have min. 128 SDRAM. Min CeleronA kan også lige starte med 504 mhz, men heller ikek meget mere. Derfor køre jeg "kun" 450mhz. Prøv engang at sætte din ned på 300mhz (66mhz på bussen) og se om den køre ordentligt der, hvis den gør, så overclock den til 450mhz

Damn... det er kedeligt at komme med svar, når alle andre har været der... hehe

/Paul
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 19:26 #10
tomb>> det kan der sgu godt! bare kun hvis det er et 440FX board
Avatar billede tomb3 Nybegynder
03. juni 1999 - 22:49 #11
Cyberkrebsen> Oki sorry!
Kender ikke boardet

Er det et EDO/SD board ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 23:05 #12
ups jeg mente 440FX CHIPSET!

det var det første der kom til P2... det bruges også til P-pro

det understøtter ikke SD RAM
Avatar billede desperado Nybegynder
07. juni 1999 - 20:16 #13
Til Cyberkrebsen
Kan et 440Fx chipsæt køre 100mhz på bussen ??? nej det kan det ikke og der med også udelukket at det kan køre 504mhz !!
det er hvis ikke mulig ; ))
så den ting er udelukket !
Avatar billede pamyou Nybegynder
08. juni 1999 - 11:07 #14
Jeg har haft et lignende problem, hvor cdrom-drevet også gik amok. Jeg fik afhjulpet det ved at sætte grafikaccelerationen ned på grafikkortet.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. juni 1999 - 13:35 #15
desperado>> LÆS DOG HVAD JEG SAGDE!

"man kan ikke sætte EDO ram på et 500 mhz motherboard"