Avatar billede spip Nybegynder
26. november 2001 - 12:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GetObject ifb. med Word

Jeg vil gerne åbne en Word-applikation, men hvis der allerede er en åben, vil jeg benytte den i stedet.

I vores \'gamle\' miljø med Windows95/Office97 kunne jeg benytte nedenstående kommando:

tekstapp = GetObject(\'\',\'Word.Application\')
tekstapp.Documents.Open(filnavn)

Hvilket virkede fint: hvis der i forvejen var en Word-applikation, blev dokumentet åbnet i dette, ellers blev der åbnet en Word-applikation sammen med dokumentet.

Problemet er, at det ikke virker i vores nye miljø Windows2000/Office XP. Her bliver der åbnet en ny Word-applikation, selvom der er en åbnet i forvejen. (og nej, det er ikke bare Office XP\'s default-indstilling med at vise hvert dokument som et ikon på proceslinjen, der er problemet). Det virker fuldstændigt som om jeg havde benyttet funktion CreateObject() i stedet.

God ideer modtages med glæde.

spip
Avatar billede flemmingwulff Nybegynder
26. november 2001 - 12:21 #1
jeg mener at xp kører med en anden editor end visual basic
Avatar billede arvesen Nybegynder
26. november 2001 - 13:28 #2
Jeg har noget kode vi selv bruger her, prøv at få noget ud af det.Private Sub Form_Load()

Dim MyXL As Object

    Dim WordWasNotRunning As Boolean

    On Error Resume Next

\'    Set MyXL = GetObject(, \"Excel.Application\")
    Set MyXL = GetObject(, \"Word.Application\")
    If Err.Number <> 0 Then
    MsgBox \"Word.applikation kører ikke - NY åbnes\"

    Dim W As Word.Application
    Set W = New Word.Application

    W.Documents.Open \"C:\\test\\BD00.doc\"
    W.Visible = True
    W.Application.WindowState = wdWindowStateMaximize

    WordWasNotRunning = True
    Else
    MsgBox \"Word.applikation kører - YEES\"

    Word.Documents.Open \"C:\\test\\BD00.doc\"

    Word.Application.WindowState = wdWindowStateMaximize

    Set MyXL = Nothing

    WordWasNotRunning = False
    End If
    Err.Clear    \' Clear Err object in case error occurred.

End
End Sub

Avatar billede spip Nybegynder
26. november 2001 - 17:48 #3
Tak for hjælpen, det hjalp mig på sporet af en løsning, som jeg kunne benytte i min sammenhæng.

Det tyder på, at Office97 har understøttet en udokumenteret funktionalitet på dette område, som er forsvundet i Office XP. Men med det skitserede løsningsforslag virker det igen, og det er jo hovedsagen.

spip