Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. november 2001 - 10:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at slette ikoner på desktop

Hvordan kan det være at jeg ikke kan slette ikoner på min desktop, det er som om de bliver liggende i min brugerprofil. Jeg kan slette dem, men når jeg restarter ligger de der igen. Copmuteren er den del af et netværk og min brugerprofil er centraltplaceret, altså på en server - nogle ideer?
Avatar billede jacker Nybegynder
26. november 2001 - 10:40 #1
Grunden til at du ikke kan slette dine ikoner.
Det er nok fordi din computer er en del af et netværk med dertilhørende Server.  Denne server gemme ikke de ting du retter den genstarter dem for værd gang du starter din computer.
Vores skole har nemlig det system og det er faktisk noget lort men det er jo også kun skod computer

..::Jacker::..
Avatar billede jacker Nybegynder
26. november 2001 - 10:43 #2
Jeg tror godt man kan få det slettet men der er en mærkelig måde man skal gøre det på fordi Serveren holder styr på dem og det kan jo være noget som der skal være der.

Men hvad er det f.eks for ikoner du ikke kan slette ??
Avatar billede oniel Nybegynder
26. november 2001 - 11:30 #3
En anden forklaring kan være at ikonerne ligger i profilen \"Alle brugere\". Din sysadmin har sikkert kun givet dig rettigheder til din egen profil og du kan således ikke slette eller redigere i andre profiler.

Spørg evt. din sysadmin om de ikoner er \"nødvendige\" eller om du kan slippe for dem!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
26. november 2001 - 12:38 #4
Det er alle filer/ikoner jeg har problemer med. Det vil sige at jeg hverken kan slette dem jeg selv har oprettet eller de der er oprettet af admin.
Da jeg nævnte at vore profiler lå på serveren var det naturligvis for på forhpnd at defineres disse som værende en del af en centraltplaceret brugerprofil og jeg er også mere end sikker på at det er her problemet opstår. Men hvordan løser man det, altså hvorledes får man serveren til at fatte de ændringer man foretager sig.

Svaret spørg admin, accepteres ikke!
Avatar billede oniel Nybegynder
26. november 2001 - 18:24 #5
Hmm - Jeg tror ikke du kan løse problemet med mindre du har/får administrator/superbruger-rettigheder på serveren.

Umiddelbart lyder det til at du har rettighed til at oprette men ikke slette!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
27. november 2001 - 08:40 #6
Det sidste du sagde løser måske mine problemer!
Jeg tjekker det lige af med admin
Avatar billede farout Nybegynder
06. januar 2002 - 14:43 #7
den mappe der indeholder din \"roaming profile\" på serveren giver dig ikke slette rettigheder så oniels svar er korrekt