Avatar billede the_lemming Nybegynder
26. november 2001 - 10:03 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

kan ikke connecte til mysql

Hejsa - jeg er nybegynder (kan ligesågodt sige det med det samme) jeg har installeret iis 5.0 og installeret mysql og skal have en side op og køre som bruger mysql - men jeg fatter ikke så meget af det - specielt ikke når det ikke virker .....

får følgende fejl :
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

og jeg har følgende connect streng :
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
\' *** MySQL, DSNless
\'Conn.open \"DRIVER={MySql}; SERVER=xxx.xxx.xxx.xxx; DATABASE=tabel; UID=bruger; PWD=adgangskode;\"
Conn.Open \"Driver={MySql}; Server=xxx.xxx.xxx.xxx; Port=3306; Option=131072; Stmt=; Database=tabel; uid=bruger; pwd=adgangskode;\"

    Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
    RS.Open SQL,Conn, 1, 3
%>

hvad og hvor har jeg fejlet - har importeret sql-filen fra en anden server hvor den kørte med den connectstreng
Avatar billede disky Nybegynder
26. november 2001 - 10:07 #1
har du oprettet end database dns ?
Avatar billede the_lemming Nybegynder
26. november 2001 - 10:09 #2
Nope - det tror jeg ihvertfald ikke ... hvordan kan jeg tjekke det / sætte det op ??
Avatar billede alvion Nybegynder
26. november 2001 - 12:27 #3
Du behøver ikke at opsætte en DSN (Data Source Name), du kan lave en connection-string istedet.

Hvis vi nu definerer at:
- din database hedder \"mindb\"
- dit brugernavn er \"root\"
- dit password er \"foobar\"

så burde følgende kode virke (i ASP)

dsn = \"driver={MySql};server=127.0.0.1;database=mindb;uid=root;pwd=foobar\"

\' Etabler forbindelse
set con = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
con.Open(dsn)

\' Lav en SELECT på en af dine tabeller
sql = \"select * from en-eller-anden-tabel\"
set rs = con.execute(sql)
do while not rs.eof
  response.write rs(\"en-af-felterne-i-tabellen\") & vbCrLf
  rs.movenext
loop

\' Luk forbindelse
con.close
set con = nothing
Avatar billede the_lemming Nybegynder
26. november 2001 - 15:08 #4
Jeg har selv løst det ved at downloade myODBC og oprette en datasource ligesom den jeg havde på den anden server. men for jeres umage skal i alligevel have lidt point