Avatar billede lanstorp Nybegynder
26. november 2001 - 08:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

str med chr(10) til array

Jeg har en lang string med flere linier i adskildt af en <Character 10 = line-feed character>. Det kunne se sådan ud:
str := \'del1 | del2 | del3 | del4\'
Hvis jeg skriver stringen ud i en message dialog bliver den på fire linier. Men hvis den bliver skrevet ud i en listbox eller stringgrid kommer hele stringen selvfølgelig til at stå i den første plads i kontrollen (dvs. 0\'te plads) med hver delstring adskildt af |.
Spørgsmålet er: hvad er den nemmeste måde at få str lagt over i et array. Der må skulle loop igennem str indtil der ikke er flere | tilbage i str. Hvert loop fyldes så over i arrayet.
/Jakob
Avatar billede morten_s Nybegynder
26. november 2001 - 08:48 #1
brug en pos til at finde dine delstrenge, og derefter en copy til at kopiere dem ud

function Pos(Substr: string; S: string): Integer;
function Copy(S; Index, Count: Integer): string;

Avatar billede unclebug Nybegynder
26. november 2001 - 10:33 #2
Hvis det ikke behøver at gå superstærkt, så gør sådan:

List:TStringList;

List := TStringList.Create;
List.Text := StringReplace(DinStr, \'|\', #13, [rfReplaceAll]);

Så har du dem i List.
Avatar billede lanstorp Nybegynder
26. november 2001 - 10:36 #3
Takker begge