Avatar billede narkona Praktikant
25. november 2001 - 22:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

IRQ FEJL/INTERRUPT

Jeg har lige installeret win98se på en AMD 366. Jeg har installeret windows MANGE gange på den før, men denne gang laver den virkelig fuck i det.
Problemet er følgende.
Min skærmkort har IRQ 11, men mit ISA netværkskort vil gerne bruge denne irq også, jeg kan IKKE ændre mit skærmkorts IRQ, og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kan have andet end IRQ 11 og input 300-31F

Hvis jeg ændrer mit netværkskort IRQ til 11, så rebooter min pc lige inden den når ind i windows, og så kan jeg aldrig kommer derind, men mindre jeg starter i fejlsikret tilstand, og ændrer den tilbage eller noget lignende

Har i nogle foreslag.

Jeg SKAL bruge mit ISA kort
Jeg HAR fået det itl at køre for i tiden

I NEED YOUR HELP
Avatar billede sukos Juniormester
25. november 2001 - 22:53 #1
Fjern noget a\'la\' \"tildel IRQ til VGA\" i din bios!
Avatar billede narkona Praktikant
25. november 2001 - 22:59 #2
Aaaahhhh det havde jeg slet ikke tænkt over! Jeg prøver lige....
Avatar billede narkona Praktikant
25. november 2001 - 23:01 #3
Hvor skal jeg finde det i bios?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 23:50 #4
PNP and PCI Settings
Sæt PNP til No
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 23:51 #5
Alternativt kan du prøve at flytte rundt på netkort og lydkort!
Avatar billede tortuga Nybegynder
26. november 2001 - 20:45 #6
Kan ikke lige huske hvordan det præcis foregår. men højreklik på denne computer og vælg egenskaber. så skulle du få 2 faneblade, hvor du i det ene kan reservere en irq. Hvis du så reserverer nr. 11 vil begge kort være tvungen til at vælge en ny, og forhåbentligt vælge en forskellig. Jeg checker lige i morgen, når jeg kan få fingrene i en 98 maskine. Men prøv og se om du kan finde det selv :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 20:50 #7
tortuga> Det gør man i enhedshåndteringen, Winkey+Pause - vælg fanebladet Hardware, så skulle det være den midterste knap!
Avatar billede narkona Praktikant
27. november 2001 - 07:41 #8
Så kom det til at virke, mange tak
Nu er mit skærmkort på irq 10
og netkortet har fået lot til at være enerådigt over irq 11
Avatar billede narkona Praktikant
27. november 2001 - 07:43 #9
Jeg kunne ikke vælge mellem 3 navne i point fordelingen. Så jeg kunne desværre ikke give retaxes nogle point. Sorry
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. november 2001 - 10:16 #10
Det gør ikke noget, det var en hjælp til tortuga ;o)
Avatar billede tortuga Nybegynder
27. november 2001 - 12:19 #11
til retaxes..jeps, checkede selv i dag, men tak alligevel :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. november 2001 - 13:41 #12
;o)