Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 22:18 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Foreskellen på kabler.

Hvordan kan man SE foreskellen på et cross-over kabel og et normalt rj-45??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 22:22 #1
Cross-over er som regel rødt og de alm. er hvide eller grå!

Det kan være forskelligt, Sandberg bruger andre farver!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. november 2001 - 22:22 #2
Hvis du holder stikkene op ved siden af hinanden, kan du se at de farvede kabler inden i ligger ens på de to fra det almindelige drop, modsat dem på det krydsede kabel :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. november 2001 - 22:23 #3
hvis du holder begge ender op til hindanen så kan du se om farve rækkefølgen er ens fra den ene og den anden. er de ikke ens i række følgen er de et cross over. er de ens er det et patch kabel
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 22:23 #4
hmm, hvis nu der ikke er nogen farver på... sidder her med et jeg VED er et cross-over og et jeg VED er et rj-45 norm. men de er begge grå...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. november 2001 - 22:24 #5
Der var vi vist ret enige ;)
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 22:24 #6
hmm oki... jeg takker vel for de hurtige svar... i får all point da det vel er rigtigt... :D
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. november 2001 - 22:24 #7
=) ye m8 :D
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. november 2001 - 22:24 #8
Du kan se farverne på kabelstumperne i stikkene...
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 22:25 #9
hehe... ja jeg tror vist lige i sad og tænkte det samme :D
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. november 2001 - 22:25 #10
:D
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 23:41 #11
At man kan se farvene på sleeven er vel godt nok, men det er rigtigt at man også kan se det inde i stikkene, bare man har nogen gode øjne!

Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes

btw, Sandberg angiver blå som et Cross-over og et gråt som et patchkabel
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. november 2001 - 08:48 #12
Man kan ikke regne med kabelfarverne... i vores krydsfelter bruger vi farvede kabler. Grønne er Ethernet patch, Røde er Telefon, Gule er uplink til diverse og blå er patch til servere - ingen af disse er krydsede.

NanoQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. november 2001 - 09:13 #13
Det vil sige at man skal ha\' briller og lup for at se forskellene, men det er jo det sædvanlige med standarder eller manglen på samme ;o)