Avatar billede wildpuppet Nybegynder
25. november 2001 - 21:56 Der er 10 kommentarer

???pc fryser

hej det er wild jeg ville høre om der er nogle der kan hjælpe mig nu har jeg gjort alt mener jeg jeg har et problem med min BRORS IBM 500MHZ 256mram med geforce 2 mx 400 den fryser når du har startet spillet op ca 5-10 min efter spillet er startet har prøvet at formatere c drevet instalederede de nyeste driver fra nvidia 12,83 tror jeg og instaleret ny direct x til windows 98se da det er windows 98se han harog nu har jeg fået den hjem og ville prøve at lave den jeg havde tilfældigvis et spritnyt geforce kort liggende fra creative geforce 2 mx 200 så instalederede jeg det og præcis det samme så hjjæææælppppp....hilsen wild og jeg har sat extra kølling på uden resultat
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. november 2001 - 21:58 #1
hva spil er det ?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
25. november 2001 - 21:59 #2
gør den det også i normal \"bare for sig selv i windoze ?\" :D
Avatar billede wildpuppet Nybegynder
26. november 2001 - 00:15 #3
nej kun i spil og det er ligmeget hvadfor spil alle spil fryser
Avatar billede martinf Nybegynder
26. november 2001 - 01:53 #4
c:\\programmer\\directx\\setup\\dxdiaq.exe eller noget lign. p
Kør den step for step på next,  og se om den siger om der er probs. med dirextx.
Hvis der er , genindstaller directx driverne.
Nu ved jeg ikke om Ibm bruger via chipsæt, så er det 4i1 drivere du skal hente nyeste af. Men gå til producentens hjemmeside af motherboardet og hent nyeste drivere, evt. også en agp-miniportdriver (er det agp eller pci til graffikkortet)?.

Check rammen, arbejder den altid som den skal? Hvis ikke, kan du stille performance væk fra 2 til 3 i bios.

Får graffikkortet en god mængde ram til rådighed eller får windows for lidt, fordi for meget er tildelt graffikkortet i BIOS?

Kører den med sekundær USB, dvs. 4 porte? prøv at deaktivere sekundær USB. (alternativ er analog istedet).

Er der striber over skærmen på opstartsbilledet når den starter op? Hvis så, skal graffikkortet byttes.

Brug nyeste driver til graffikkortet.
Avatar billede wildpuppet Nybegynder
26. november 2001 - 02:03 #5
det er de nyeste drivere jeg bruger jeg har også instaleret ny directx så jeg prøver noget af det andet du skriver thanks.
Avatar billede martinf Nybegynder
26. november 2001 - 03:32 #6
check også egenskaber dernæst ressourcer i systemdriverne i system enhedshåndtering at driverne er ok.
kør c:\\pmres for at se om der er noget om hvorledes den fortsætter efter en standby eller dvale, dernæst at deaktivere dvale og standby funktioner.
Avatar billede arkham Nybegynder
26. november 2001 - 10:16 #7
Tror jeg ved hvad dit problem er.. i bios er der en Swich der bestemmer om du kører AGP. eller PCI grafikkort.. da jeg tror at du har sat din til PCI tror din computer at den skal swiche til pci hver gang du skal spille.. dette kan godt tage lidt tid da din computer bliver ved med at retrye med det..
det kan dog også godt være hvis du har via chip sæt.. Geforce alla nvidia har rimelige mange problemmer med via chipsæt..
har selv haft rimelig mange problemmer med mit geforce 2 mx 200.. rettede det ved at sætte et geforce 256 i.. så jeg ved ikke rigtig hvad problemmer er.

Arkham
Avatar billede zetrograde Nybegynder
05. december 2001 - 14:33 #8
Et andet problem ka nvære dine vxd filer til Win 98 S.E. - disse skal opdateres.

De VXD filer du skal bruge finder du i dine Cabs filer (C:\\Windows\\options\\cabs). De ligger i den fil der hedder win98_50.cab.

De filer du skal bruge er bla. - ntkern.vxd, configmg.vxd, vcomm.vxd, vmouse.vxd, vfladt.vxd, vdd.vxd - som er de klart vigtigste.

Håber det hjælper
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. december 2001 - 18:16 #9
hvor varmt bliver grafik kortet ?
- det lyder lidt til det måske er køling den skal have måske.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
05. december 2001 - 18:18 #10
jeg går ud fra du ikke har noget udråbstegn i enedshåndteringen !