Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:16 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Subwoofer placering

Såh, nu har jeg snart flyttet hele mit værelse rundt men nu kommer jeg til det næste punkt, min subwoofer (sounderblaster live 1024 sættet), hvor skal man placere sådan en fætter henne? på gulvet på skrivebordet eller andet? -hva\' lyder bedst? uddyb venligst besvarelsen...
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
25. november 2001 - 21:20 #1
Prøv dig frem :-)
Avatar billede pft Nybegynder
25. november 2001 - 21:21 #2
Det er lige meget hvor den står, det kommer kun ud i mono fra en subwoofer derfor.
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:24 #3
thoeger_poertner -> jeg er sq glad for at du ikke lavede det som et svar...  for det kunne jeg vel også selv have svaret...

ptf -> tænker ikke på lyden, men bass effekten... den ændre sig jo alt efter hvilket underlag den står på, og det er jo ikke fedt at alle i huset skal hører på dunk dunk dunk dagen lang?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:28 #4
et hårdt underlag (vinyl/plastik) giver en hård bas + lyden forplanter sig ikke igennem. Et blødt underlag giver blød bas og lyden forplanter sig igennem tæppet :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:30 #5
Normalt skal Subwoofers placeres tæt ved gulvet!
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:31 #6
dvs. at for mig bliver det, beton gulv+gulvtæppe=mellemgod, og skrivebord=skod?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:32 #7
Hvis du har set en af de gamle højtalere af de store så var bassen altid nærmest gulvet, diskant og mellemtone sad højere oppe!
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:36 #8
retax-> ja har selv et par jamo fra stenalderen som jeg godt nok ikke bruger, de står på fod, og bassen er som du sagde nederst...
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:37 #9
retax-> godt nok ikke noget svar på mit spg du lavede :D , men det var rigtigt nok alligevel... såh... nåh.. i får bare point begge 2, og jeg må vidre med min indretning... :D
Avatar billede pft Nybegynder
25. november 2001 - 21:37 #10
Den BEDSTE placering for optimal basgengivelse er i et hjørne.http://www.mksound.dk/open.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:38 #11
pft> så kan du vel også fortælle hvorfor det er den bedste placering?
Avatar billede pft Nybegynder
25. november 2001 - 21:40 #12
Jeg bare henvise hertil www.mksound.dk/open.htm
Han har åbenbart forstand på det?
Avatar billede izex Nybegynder
25. november 2001 - 21:41 #13
btw. nogen har også fortalt mig at det giver god effekt at hænge det op på væggen, men det var vidst kun for rigtige højtalere... (kun hvis du har tygge vægge)... men ved ikke...
Avatar billede pft Nybegynder
25. november 2001 - 21:46 #14
Hvorfor har alle de unge deres subwoofer enten
under sædet eller i bagi , i deres Brian biler?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:51 #15
pft> Skulle de montere dem på taget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:51 #16
dem = den - even
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 21:52 #17
Hvad nu hvis man ingen hjørner har ;o)
Takker for pointene!

www,fotx.net/retaxes
Avatar billede pft Nybegynder
25. november 2001 - 21:54 #18
retaxes Det er sku da synd hvis du bor i en tønde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2001 - 21:55 #19
retaxes bor i tønder *gg* - den var lam, I know :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 22:03 #20
Den var tynd ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. november 2001 - 22:04 #21
Det kunne jo være at man havde noget stående i hjørnerne og så er der ingen hjørner (ledige)!
Avatar billede hojben Novice
27. november 2001 - 00:58 #22
Nej Nej ... *G* den skal da placeres på gulves under puterbordet... fødderne placeres derefter PÅ wooooooooferen så man virkelig kan mærke basseffekter *GH*

puuuha... ikke flere Ceres R. til mig i aften... okok skal nok *LOL*