Avatar billede matrix20 Nybegynder
22. marts 2000 - 17:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mail Form i ASP

Hej.

Hvordan laver jeg en FORM på min side, der sender nogle oplysninger, såsom Navn, Adresse, postnr, by og TLF til min emailadresse... Jeg har nemlig ikke adgang til CGI på serveren... Forklar det venligst godt, da jeg er lidt ny indenfor ASP.. Tak
Avatar billede netsrac Praktikant
22. marts 2000 - 17:28 #1
Jeg tror at hvis du downloader disse eksempler og kigger lidt på dem, så finder du hurtig ud af hvordan det virker :)

http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?mode=dl&source_id=15
http://www.netcoders.dk/sourcecode.asp?mode=dl&source_id=240
Avatar billede matrix20 Nybegynder
22. marts 2000 - 18:28 #2
Hmm.. ok, men jeg tror ikke min udbyder understøtter JMAIL el CDONTS - det er www.ewebcity.com, jeg bruger, da siden er en del af et skoleprojekt...

Er der andre muligheder???
Avatar billede carpediem Nybegynder
22. marts 2000 - 18:59 #3
Understøtter ewebcity nogen form for mail komponent?
Avatar billede netsrac Praktikant
23. marts 2000 - 07:38 #4
Har lige prøvet ewebcity af og kan da godt se at den ikke går :)
Du kan prøve at oprette en side hos http://www.domaindlx.com/ og se om du kan få det til at virke der, det kan også laves i ren html, MEN det bliver ikke særlig godt :)

Hurtig Eks. på hvordan du kan lave det i html:

<form action="mailto:dig@domain.dk" method="post">
<input type="text" name="Navn">
<input type="submit" value="Send">

Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. marts 2000 - 18:43 #5
Hmm.. Jo, det virker ikke særliggodt..

Jeg tænkte på om jeg ikke 'bare' kunne lave en asp side, som tilføjer de informationer brugeren giver til en kunde-databse, som jeg så for til at udarbejde en liste med de adresser, som er printervenligt - eller er der en bedre metode.????
Avatar billede matrix20 Nybegynder
23. marts 2000 - 18:45 #6
Carpediem : Det tror jeg nemlig ikke de gør, når det er et af de der gratis web-sites.... men jeg ved det ikke helt - der står nemlig ikke noget om det på deres site..
Avatar billede netsrac Praktikant
24. marts 2000 - 06:47 #7
Du kan også godt gøre det med en database. Du kan jo downloade en gæstebog fra http://www.netcoders.dk det er nemlig et meget godt eksempel på hvordan man bruger databaser :)
Avatar billede matrix20 Nybegynder
30. marts 2000 - 14:37 #8
Jeg har selv fundet ud af det...