Avatar billede martinstorm Nybegynder
23. november 2001 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cellennavn efter bestemmelse af minimumsværdi

Hej
jeg er kørt lidt fast... jeg har en række af celler defineret som range hvor jeg via min() bestemmer den mindste værdi. men jeg har brug for at vide hvilken celle der indeholder min. værdien da den skal indgå i efterfølgende beregninger.
...
Dim rCell As Range
Dim min As Long
Set rCell = Worksheets(\"ark1\").Range(\"D17:J17\")
min = Application.WorksheetFunction.min(rCell)
...

Avatar billede askims Nybegynder
23. november 2001 - 12:41 #1
Kan du ikke navngive cellen som eksempelvis minimum. Du skal tilføje denne linie i din kode:

ActiveWorkbook.Names.Add Name:=\"minimum\", RefersToR1C1:=min
Avatar billede askims Nybegynder
23. november 2001 - 12:45 #2
Hvis det er noget du opdaterer, skal du tilføje flg., hvis det er sådan du ikke vil belemres med fejlmeddelelse ved navngivningen.

Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Names.Add Name:=\"minimum\", RefersToR1C1:=min
Application.DisplayAlerts = True

ASKIMS
Avatar billede bak Forsker
23. november 2001 - 16:11 #3
Min = Application.WorksheetFunction.Min(rcell)
For Each ce In rcell
    If ce = Min Then Exit For
Next
adr = ce.Address
Avatar billede martinstorm Nybegynder
24. november 2001 - 08:46 #4
>>askims jeg manglede cellens adresse fx $a$1 så dit forslag har jeg afvist.
>>bak det var lige det jeg skulle bruge - tak for hjælpen.