Avatar billede flindo Nybegynder
23. november 2001 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

fullscreen åben og luk ned???

hejsa
er der en der ved hvordan jeg laver et script så jeg kan få min side til at åbne i fullscreen fra et link og lukke ned i normal størrelse på et andet link ( således at brugeren selv kan bestemme om det skal være i fullscreen eller i normalt størrelse )
skal også virke i et frameset!!!! pleace help me!!!

hilsen flindo
Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. november 2001 - 12:16 #1
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 18:37 #2
<!-- I din hovedside, der åbner popup\'en -->
<script>
full = 0;
function abn(url) {
window.open(url,\"fullscreenVindue\",\"fullscreen=yes\");
full = 1;
}
function skift(url) {
if (full == 1) {
fullscreenVindue.close();
window.open(url,\"ikkeFullscreenVindue\",\"fullscreen=no\");
}
</script>

<a href=\"java script:abn(\'side.html\');\">Åbn fullscreen popup!</a>

<!-- I popup\'en -->
<a href=\"java script:void(opener.skift(this.location.href));\">Skift til normalt vindue!</a>
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2001 - 18:37 #3
Og så lige i funktionen skift():

function skift(url) {
if (full == 1) {
fullscreenVindue.close();
window.open(url,\"ikkeFullscreenVindue\",\"fullscreen=no\");
full = 0;
}
Avatar billede flindo Nybegynder
25. november 2001 - 17:32 #4
jeg kan ikke få min pop up side til at gå ned i normal igen hvad går jeg!!!!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 17:39 #5
Må jeg se en URL?
Avatar billede flindo Nybegynder
25. november 2001 - 17:47 #6
hvad med ding.html
er det det du mener?
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 19:03 #7
Nej, har du lagt det ud på nettet et sted, for det ville hjælpe lidt med opklaringen af mysteriet! :)
Tester det lige selv!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2001 - 19:11 #8
Glem det! Her er det rettede script:

<!-- I din hovedside, der åbner popup\'en -->
<script>
full = 0;
function abn(url) {
fw = window.open(url,\"fullscreenVindue\",\"fullscreen=yes\");
full = 1;
}
function skift() {
if (full == 1) {
url = fw.location.href;
fw.close();
window.open(url,\"ikkeFullscreenVindue\",\"fullscreen=no\");
full = 0;
}
</script>

<a href=\"java script:abn(\'side.html\');\">Åbn fullscreen popup!</a>

<!-- I popup\'en -->
<a href=\"java script:void(opener.skift());\">Skift til normalt vindue!</a>

Hvis du også vil have en funktion til at skifte tilbage til fullscreen igen, så skal du ændre skift() til dette:

function skift() {
if (full == 1) {
url = fw.location.href;
fw.close();
nw = window.open(url,\"ikkeFullscreenVindue\",\"fullscreen=no\");
full = 0;
}
else {
url = nw.location.href;
nw.close();
fw = window.open(url,\"fullscreenVindue\",\"fullscreen=yes\");
full = 1;
}
Avatar billede flindo Nybegynder
25. november 2001 - 19:28 #9
tak nu virker det!!!