Avatar billede yepper Nybegynder
21. marts 2000 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mac & PC

Kan jeg uden videre sætte en Mac og PC sammen med et krydset kabel og få dem til at snakke sammen ved hjælp at et program sam DAVE eller "IPshare" eller hvad det nu hedder ? eller er det stadigvæk nødvendigt at have en filserver for at dele resourcer ??

Venligst, Yepper
Avatar billede kmx Nybegynder
21. marts 2000 - 13:53 #1
Det skulle kunne køre fint.
DAVE eller AppleShare IP fungerer i sig selv som filservere, så det er bare at sykke delene sammen og "SHARE"
PC MacLAN er også en mulighed, men hvis du er Mac bruger til dagligt skulle det nok være både hurtigere og nemmere at sætte en Mac baseret løsning op.

Mere info om DAVE kan findes på www.thursby.com
Den største forskel på de to er at DAVE giver Mac'en adgang til PC nettet (dog med mulighed for at share den anden vej), hvor AppleShare IP giver PC'er adgang til Macnettet.
Så er det op til dig...
Avatar billede kmx Nybegynder
21. marts 2000 - 14:01 #2
Thursby selv forklarer ganske detaljeret hvordan man sætter et netværk op med kun to maskiner.

klik på nedenstående lille link:
http://www.thursby.com/forms/action.lasso?-database=CommonQuestionsAndProblems.fp3&-layout=Web&-response=KnowledgebaseDetail.htm&-recID=61&-search
Avatar billede yepper Nybegynder
21. marts 2000 - 14:19 #3
Perrrfekt !! det var der jo ingen ben i, når man bare lige ved hvordan det skal gøres, tak

MEN er Mac'en stadig kun i stand til at læse NTFS eller kan den godt finde ud af at en disk er FAT32 form. ??

Venligst, Yepper
Avatar billede kmx Nybegynder
21. marts 2000 - 14:23 #4
Eftersom DAVE er kompatibel med WIN95/98/2000/NT skulle der ikke være problemer med filformaterne...
Avatar billede yepper Nybegynder
21. marts 2000 - 15:11 #5
Fedt !! her er dine point :o)

chill out !!

Venligst, Yepper