Avatar billede meyersweb Nybegynder
21. marts 2000 - 09:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan virker søgemaskiner?

Mange af de søgemaskiner der findes ude på nettet søger via metatags. Jeg har fået tjekket min side at en htmltester (automatisk og gratis service) som bl.a. fortalte mig at:

1. jeg havde ingen match mellem søgeordene og ord skrevet i bodyen på siden (dette skyldes at min indexfil indeholder metatags, men selvesiden starter to frames op andetsteds)Dette vil jvf. servicen resultere i dårligere rating på søgemaskiner!

2. Servicen tjekkede også hvornår min indexfil sidst var updated - hvilket er lang tid siden - igen da indexfilen ikke har et indhold men kun startet  to frames op.

3. Services skrev at min metabeskrivelse var for lang! hvordan kan den være det?

A Hvilke søgemaskiner anvender ovenstående form for resultatsøgning,

B Hvad kan man gøre ved det?

C Hvad udover ovenstående anvendes til at placere sider i resultatlisterne på disse metasøgemaskiner

D Er der andre der kan finde på et intiligent spørgsmål eller svar?

Spørgsmålet er sat til 0 point, da jeg håber vi kan få en debat i gang om de forskellige søgemaskiners kvalitet!
Avatar billede meyersweb Nybegynder
21. marts 2000 - 09:58 #1
(I skal naturligvis se bort fra at jeg åbenbart ikke kan stave - intelligent)
Avatar billede lrj Nybegynder
21. marts 2000 - 11:34 #2
Måske var det endda et spørgsmål der var points værd. Og stil det evt. i en kategori som er mere relevant...
Avatar billede mjess Nybegynder
21. marts 2000 - 11:54 #3
Hvis nogen er interesseret i generel viden om søgemaskiner, var det måske en idé at kigge forbi http://www.joyzone.dk/soegemaskiner/

/mjess
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
21. marts 2000 - 12:30 #4
1. Lyder meget normalt... (endnu en ulempe ved frames)

3. Det kan den fordi, de fleste søgemaskiner begænser det antal tegn de læser fra den...
Avatar billede lrj Nybegynder
22. marts 2000 - 22:01 #5
http://www.google.com bruger forresten den mest overlegne metode til at indexere sider med - jo flere der linker til en side som indeholder det du leder efter - jo højere bliver den placeret i listen. Det er efter divisen - de gode ting på nettet er der mange der linker til. Fedt :)
Avatar billede nexen Nybegynder
07. september 2000 - 15:38 #6
Her finder du en rigtig god beskrivelse
http://www.1klik.dk/guides/
Avatar billede hofmanhansen Nybegynder
08. november 2000 - 19:19 #7
Jeg har lavet en gratis service på www.metamaten.dk til at fremstille metatags. Her finder du fyldig information om brugen af koderne.