Avatar billede styx Nybegynder
22. november 2001 - 14:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cd-rom drev skal formateres???

lidt skummelt synes jeg:

win98 er lige pludselig begyndt at kalde cd-rom drevet (d:) for et \"ikke permanent drev\"??

den vil ikke læse cder mere da den siger at de ikke er formaterede...

det hjælper ikke at skifte cd-rom drev!

hvad kan det skyldes?

på forhånd tak
Avatar billede fredelu Nybegynder
22. november 2001 - 14:06 #1
geninstaler windows
Avatar billede fredelu Nybegynder
22. november 2001 - 14:06 #2
ellers kan du se om du har de rigtigte drivere til drevet
Avatar billede styx Nybegynder
22. november 2001 - 14:06 #3
er det den eneste mulighed?
Avatar billede andreasha Nybegynder
22. november 2001 - 14:09 #4
du har ikke installeret et usb drev af en art? fx med flashcard eller lignende, og cd-drevet er skubbet en tak og blevet e:?
Avatar billede backside Nybegynder
22. november 2001 - 14:09 #5
Har du prøvet at pille cdrom og evt. brænder fra og \"autodetecte\" i bios?
Og så den anden vej igen bagefter.
Avatar billede styx Nybegynder
22. november 2001 - 14:24 #6
jeg har intet gjort... hverken installeret programmer eller hardware

ud af det blå starter den med at sige det?!?
Avatar billede Beach Mester
22. november 2001 - 14:55 #7
Har du prøvet at afinstallere dit drev og boote maskinen?
Hvis dette ikke virker så prøv at afinstallere IDE controlleren og boot maskinen.

Windows vil i begge tilfælde installere driverne igen næste gang du booter og det kan meget vel klare dit lille problem.

Se evt. her:
http://www.eksperten.dk/spm/125613

//Beach
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2001 - 16:30 #8
Det er dit cdrom drev der har en defekt laser. Udskift drevet.
Avatar billede msmows Nybegynder
23. november 2001 - 12:25 #9
Gå ind i enhedshåntering, fjern cdromdrevet. Genstart maskinen så Win98 kan finde drevet igen. Hjælper ofte på den slags irriterende problemer.
Avatar billede styx Nybegynder
08. oktober 2002 - 19:35 #10
bla