Avatar billede undertaka Nybegynder
22. november 2001 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjælp med PHP og MySql

$total_other_rows = mysql_num_rows(mysql_query(\"SELECT id FROM articles WHERE section=\'$other\'\"));
if(!$offset || $offset>$total_rows)
------------------ Virker ikke ? -----------
$article = mysql_query(\"SELECT date,article,author FROM articles ORDER BY id DESC LIMIT 1\");
----------------- Virker heller ikke ? ------
Som i nok kan se har jeg postet to MySql / PHP stumper.. Jeg kan ikke få det til at virke og kan ikke lige selv se fejlen ( hvis der er en ) Og før jeg vil rode med Databasen ville jeg høre jer eksperter om I kan se en fejl eller to ? :P
Avatar billede undertaka Nybegynder
22. november 2001 - 11:57 #1
Det skal lige tilføjes at den siger: Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource ...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
22. november 2001 - 12:00 #2
prøv at smid nogen or die(mysql_error)) ind

$article = mysql_query(\"SELECT date,article,author FROM articles ORDER BY id DESC LIMIT 1\") or die(mysql_error)) ;
og se hvad den skriver
Avatar billede fri-hash Nybegynder
22. november 2001 - 12:01 #3
ups .... skal være
or die(mysql_error())
Avatar billede geko Nybegynder
22. november 2001 - 12:07 #4
prøv lige at smide en parantes om det sidste ($offset > $total_rows)
Avatar billede 0verwrite Nybegynder
22. november 2001 - 12:19 #5
du kan få en fejlbeskrivelse ved at skrive:
$total_other_rows = mysql_num_rows(mysql_query(\"SELECT id FROM articles WHERE section=\'$other\'\"));
echo mysql_error();

der forklare den hvad problemet nu måtte være :)
Avatar billede undertaka Nybegynder
22. november 2001 - 12:39 #6
Tester lige jeres svar =)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
22. november 2001 - 12:42 #7
må hellere smide et svar, så - eftersom de svar4 der er , er gentagelser af mine kommentarer
Avatar billede fri-hash Nybegynder
17. februar 2002 - 21:21 #8
fik du svar ??