Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 09:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er du sikker?

Jeg har lavet en knap som sætter en dato ind i en tekstboks når man trykker på den. Jeg ville bare gerne have en \"windows-advarsels\"-boks som kommer op, og spørger om jeg er sikker på at jeg vil indsætte en ny dato i tekstboksen. Ja eller Nej, nej sker der ikke noget, ja, indsætter den datoen...
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 09:51 #1
Dim svar As Integer
svar = MsgBox(\"Vil du beholde eksisterende faktura dato ?\", vbYesNo + vbQuestion, \"Svar lige på denne hva\'\")
if svar = 6 Then \'(yes)
  msgbox \"gør noget\"
else
  msgbox \"gør IKKE noget\"
endif
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 09:54 #2
i onclick-eventet selvfølgelig :-)
Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 10:10 #3
Det var lige sådan en boks jeg tænkte på :)
Men altså, hvis man svarer JA skal den gøre dette \"Me.[Dato] = (Date)\" (indsætte den aktuelle dato) og hvis man vælger NEJ, skal der ikke ske noget...

Hvor skal min kommando så sættes ind henne ?
Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 10:15 #4
Har selv fundet ud af det nu... Du få ikke nogen point så... HÆ HÆ... EJ, bare for sjov. Tak for hjælpen...
Avatar billede access-idiot Nybegynder
22. november 2001 - 10:27 #5
Har lige en lille ting mere hvis du evt kunne svare på det... Når man trykker ja eller nej kommer der jo en ny boks op... Hvordan ændre man vindue titlen som jo bare er Microsoft-Access ?

Altså ændre vindue teksten på \"msgbox \"gør IKKE noget\"\" f.eks. altså ikke det der står i vinduet men \"overskriften\".
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 10:59 #6
hvad er det for en ny boks der kommer op ???
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 11:02 #7
øh - jeg læser lige ordenligt ikk\'... :-)

du bruger bare samme syntaks - og fjerner det overflødige med undtagelse af kommaer - d.v.s.
msgbox (\"gør noget\",,\"overskrift\")
Avatar billede ricky Nybegynder
22. november 2001 - 11:08 #8
for fulde syntaks og muligheder:
gå ind i code - stil cursoren på msgbox - og tryk F1