Avatar billede perlys Praktikant
21. november 2001 - 13:14 Der er 49 kommentarer og
1 løsning

Nedlukningsproblemer

Hej
Efter installation af Win XP vil computeren ikke selv lukke helt ned, men bliver stående med beskeden: It´s now safe to turn off.......
Er det en indstilling??
Avatar billede bpp Nybegynder
21. november 2001 - 13:32 #1
Jeg kender ikke noget til XP, men i w2k er det en instilling i kontrolpanel strømstyring og så er der vist en fane der hedder AMP !!
Avatar billede maxwell Nybegynder
21. november 2001 - 13:58 #2
søg efter shutdown i regedit og ændre værdien 1/0
Avatar billede coet Nybegynder
21. november 2001 - 19:09 #3
Du skal gå ind i Controlpanel/Power Options... og checke om APM er sat til!
Avatar billede michaelbs Nybegynder
21. november 2001 - 19:49 #4
jeg har samme problem...og der er ikke AMP muligheden i poweroptions.
Maxwell<< jeg har søgt efter shutdown i regedit og kontrolpanelikonet bliver blåt..men der er mange undermapper...præcist hvor er det man skal ændre værdien??
Avatar billede thomasd Nybegynder
23. november 2001 - 08:31 #5
Jeg tror at det er denne nøgle i registry han mener.
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon
PowerdownAfterShutdown ændres fra 0 til 1
Avatar billede thomasd Nybegynder
23. november 2001 - 08:33 #6
Her er en beskrivelse af problemet:
http://www.winguides.com/registry/display.php/251/
Avatar billede michaelbs Nybegynder
23. november 2001 - 10:33 #7
thomasd<< takker for det præcise svar. Jeg har nu været inde og ændre værdien og genstartet et par gange...deværre hjalp det ikke.
ACPI er enabled i min bios. Så nu er jeg ved at være blank.
Avatar billede cykel Praktikant
30. november 2001 - 09:03 #8
når jeg sætter flueben i amp. ja så genstarter min maskine når jeg vil lukke.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. november 2001 - 15:58 #9
cykel<< så tror jeg at du skal gøre som thomasd beskriver et par svar længere oppe!
Avatar billede cykel Praktikant
30. november 2001 - 18:00 #10
til michalbs det virker ikke
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. november 2001 - 18:16 #11
hmmm... jeg mente
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\CurrentVersion\\Winlogon
PowerdownAfterShutdown ændres fra 0 til 1

har du prøvet det?? og så enable ACPI i bios?
Avatar billede cykel Praktikant
30. november 2001 - 18:35 #12
ja det er jo det jeg har jeg vil nu prøve at finde  acpi i bios men det virkede jo under win me
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. november 2001 - 19:00 #13
cykel<< ja...jeg har præcis samme problem. Når djeg slukker ned, lukkerden windows og siger, its now safe to turn off the computer, hvorefter jeg skal ned under bordet og trykke afbryderknappen ind i 5 sekunder...dødsygt
Avatar billede thomasd Nybegynder
14. december 2001 - 07:55 #14
Jeg fandt lige dette på Win 2000 Magazine\'s hjemmeside.
http://www.win2000mag.net/Forums/Application/Thread.cfm?CFApp=83&Thread_ID=86900&mc=6
Der er nogle med samme problem og en der har en løsning.
Avatar billede cykel Praktikant
14. december 2001 - 10:01 #15
der var ikke noget nyt på win 2000 linket
Avatar billede thomasd Nybegynder
14. december 2001 - 10:08 #16
ham der hedder >procrastination< har da et løsningsforslag.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
14. december 2001 - 10:25 #17
jeg for mit vedkommende har løst problemet. Efter at have fulgt diverse råd som ikke hjalp, var der et, som alligevel gjorde: Boot fra cd-en, hold f5 nede indtil der kommer et billede der hedder standard PC, der går man ind og scroller opad indtil Advanced Configuration and Power Management, vælger den og fortsætter og vælger repair og voila: Den slukker automatisk, når jeg beder om det.
Avatar billede thomasd Nybegynder
27. december 2001 - 15:13 #18
Hej igen.
Der er kommet en rettelse til XP, her den 21. dec.
Den skulle rette en genstartsfejl/nedlukningsfejl.
Håber det hjælper.
Avatar billede cykel Praktikant
29. december 2001 - 13:29 #19
hej igen da
den virker ikke til den danske xp.
eller også har download\'et den forkerte version
Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 13:31 #20
If you are one of the many people having the problem with their system not automatically closing down when they \'turn off\' their PC. (it is now safe to turn off your computer)
The problem is caused due to APM - advanced power management not being enabled.

To enable it
Right click on my computer go to properties select hardware and click device manager.
Click view and then on show hidden devices.
You should see the NT ATM / Legacy Interface mode with a red cross on it.
Double click it and on the screen that appears at the bottom choose enable from the drop down menu.

Your PC should now automatically switch off on shutdown

Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 13:31 #21
Dette virker :))
Avatar billede cykel Praktikant
29. december 2001 - 20:07 #22
det virker bare ikke og puteren genstarter bare igen og igen altså ikke noget nyt
Avatar billede resten Nybegynder
29. december 2001 - 21:14 #23
cykel>  ????? hvad virker ikke det jeg har skrevet er til det sp som perlys har lavet og ikke noget til dig men hvem er du siden du svare på jeg skriver.
Avatar billede cykel Praktikant
29. december 2001 - 21:44 #24
Ja altså jeg har gjort som der står. men min pc will not automatically switch off on shutdown.jeg mener at dit svar er det samme coet gav resultatet er det samme genstart i stedet for automatically switch off on shutdown
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 22:22 #25
Man kan prøve at enable ACPI i bios og se om det virker!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 22:23 #26
perlys & cykel> det ville være rart med en respons på mit forslag, så vi kan komme videre med løsningen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. december 2001 - 22:24 #27
glemte lige at fortælle hvor man finder ACPI, det gør man i bios under Powermanagement
Avatar billede cykel Praktikant
30. december 2001 - 10:09 #28
Jeg har ikke ændret på min bios, det virkede under windows me, acpi er enable i bios, og det var det samme med windows 2000,her svarede support hos microsoft, at det må vi leve med, så
problemet har man så taget med i windows xp.......
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. december 2001 - 11:48 #29
cykel<< prøv lige at se mit indlæg længere oppe fra d. 14/12.....det skulle undre mig meget om ikke det løste dit problem! Prøv at checke: højreklik på denne computer, så kommer egenskaber for systemklik på hardware - enhedshåndtering-klik på computer...står der standard PC, så VIL det løse problemet at gøre som foreskrevet længere oppe.
god fornøjelse
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 12:03 #30
Ja og vi må vente på perlys og se om der er noget han kan bruge.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 13:40 #31
På vores PC\'er kan vi ikke se noget om APM, men det er fordi vi har enabled ACPI i bios.

Hvis jeg disabler den kan min ikke starte Windows, jeg får bare en sort skærm, mere sker der ikke.

Men når ACPI er enabled kan vi til gengæld nøjes med at trykke på afbryderen, så lukke alle programmer stille og roligt og maskinen slukker og lukker.
Avatar billede cykel Praktikant
30. december 2001 - 14:05 #32
til >resten< din løsning virkede på min nabos computer så han er glad nu...
jeg prøver michaelbs igen ....
vender tilbage hvis det lykkes...
Avatar billede cykel Praktikant
30. december 2001 - 15:40 #33
til michaelbs hvilken windows bruger du
- for dit forslag virker ikke på min
-den går bare igang med at instalere igen  ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 15:57 #34
cykel> hvad med at oprette dit eget spm., dette forum er et perlys har oprettet.

Du kan alligevel ikke give micaels points!
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 15:58 #35
perlys> du har slet ikke svaret endnu, vi kan ikke hjælpe dig når du ikke svarer på de løsninger der er kommet.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. december 2001 - 16:53 #36
cykel<< jeg bruger xp...Du skal gøre nøjagtigt som der står..hold f5 nede når du booter fra cd´en! Står der der standard PC under computer???
Avatar billede cykel Praktikant
30. december 2001 - 17:23 #37
retaxex har selvfølgelig ret, men jeg kan nu oplyse at michaelbs forslag virker, jeg glemte at bruge pil op.
på 2 andre pc\'ere virker løsningen fra resten så perlys giv 30 point til hver.........
eller skal jeg oprette et spørgsmål (michaelbs???)eller (resten)
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 17:47 #38
cykel> det er jo helt op til dig selv hva du vil og hvems svar du kunne bruge.
men vi mangler stadig en kommentar fra perlys.
Avatar billede michaelbs Nybegynder
30. december 2001 - 18:01 #39
cykel<< giv bare retaxes pointene. Forslaget med f5 osv kom oprindeligt fra ham...og jeg er stadig taknemmelig over at min PC autoslukker..
:-)
godt nytår
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 18:07 #40
;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 18:09 #41
oprindeligt var det makse der gjorde et kæmpearbejde for at finde F5 funktionen, den var beskrevet i et dokument hos Asus, tak til makse som vi åbenbart ikke ser mere til, hvad er der dog sket med ham ?
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 18:11 #42
ja det kunne være fint det var det jeg kom med som han har brugt på 2 andre pcer.
og retaxes kommer 12 timer senerer med et andet forslag som han ikke har beskrevet som virkbart på det han har arbejdet med.
Avatar billede perlys Praktikant
30. december 2001 - 18:41 #43
Hej alle
Jeg har prøvet alt i denne tråd........
men intet hjælper.
Kan det være fordi XP er installeret på en bærbar?
Avatar billede resten Nybegynder
30. december 2001 - 18:42 #44
Nej det har intet med det at gøre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2001 - 18:53 #45
netop på en bærbar skal den da virke, ACPI er ideelt til den.
Avatar billede resten Nybegynder
30. april 2002 - 09:17 #46
Får vi lige en kommentar nu du er her ?
Avatar billede perlys Praktikant
30. april 2002 - 09:25 #47
Ja naturligvis - tak for assistancen, resten - men intet virkede så jeg vendte tilbage til Win98

Mvh. Per
Avatar billede resten Nybegynder
30. april 2002 - 10:08 #48
Kan du så ikke lukke dette spørgssmål ?
Avatar billede perlys Praktikant
30. april 2002 - 10:15 #49
Jo det vil jeg gerne - men hvor (Kan ikke se skoven for bare træer)

Mvh. Per
Avatar billede resten Nybegynder
30. april 2002 - 10:17 #50
Hvis du ikke haved afvist de svar fra dem som haved hjulpet dig kunne du have accebteret svaret men nu ligger jeg et "igen" og så kan du lukke spørgsmålet.