Avatar billede tip Praktikant
21. november 2001 - 00:17 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Placering af layer på midten af siden

Hvordan gør jeg for at Placere et layer på midten af siden så det er på midten uanset størelse af skærmområdet?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. november 2001 - 00:30 #1
jeg har gjort det at jeg ændrer pixels til procent, du skal så lige teste dig lidt frem alt efter hvor bred dit layer er, eller kan du prøve og konvertere dine layers til tabeller og så centrere dem

//www.fotx.net/WebmasterDK
Avatar billede flyhigh Nybegynder
21. november 2001 - 00:34 #3
prøv evt. at sætte center tagget omkring den...

<center>
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1\">test</div>
</center>

maxweb.dk
Avatar billede whatever Nybegynder
21. november 2001 - 01:04 #4
webmasterdk>> Det holder jo ikke. Det er jo ikke alle brugere, som bruger samme opløsning.
Eks.:
Opløsning 800x600px, bredde på layer 200px.
Afstand fra venstre side til layer 300px.
(300px/800px)x100px = 37,5%

Opløsning 1024x768px, bredde på layer 200px.
Afstand fra venstre side til layer 412px.
(412px/1024px)x100px = 40,23%

maxweb.dk>> center-taggen er forældet, og ikke med i de nyeste html-standarder.

keysersoze>> Hej Kim. Kims løsning fungerer med alle opsløsninger. Så det må være den mest korrekte at bruge.
Avatar billede whatever Nybegynder
21. november 2001 - 01:04 #5
Ups. 100px = 100
Avatar billede keysersoze Guru
21. november 2001 - 01:11 #6
heh - hej jens :)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. november 2001 - 08:26 #7
whatever >> <center> er forældet ja, men man kan så bare bruge <div align=\"center\"> istedet for...
men jeg kan godt se at du har ret, når jeg går ind på min side med en 1800 opløsning! :)
Avatar billede flyhigh Nybegynder
21. november 2001 - 10:17 #8
maybe men den virker =)
Avatar billede keysersoze Guru
21. november 2001 - 10:32 #9
maxweb >> måske virker den, men den mest optimale løsninger ER at brugen den extension som ligger på macromedias hjemmeside - og det er også den mest korrekte
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. november 2001 - 10:43 #10
er der forresten nogen der ved hvor jeg kan finde nogle danske dreamweaver tutorials?
jeg har nemlig først lige fået det selv. :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
21. november 2001 - 12:19 #11
Man kan ikke bruge hverken <center> eller <div align=\"center\"> til at centrere et layer med.

Layers positioneres efter top og left, simple as that.
Man kan så som keysersoze forslog bruge en extention (javascript), eller man kan positionere sit layer efter en tabel.

Dette gøres således : www.demenskonsulent.dk/x/center_1.htm

/pelkjaer

PS. webmasterdk>>Se http://bo-johansen.adsl.dk/ultradev/default.asp for tutorials.
Avatar billede tip Praktikant
21. november 2001 - 20:56 #12
hvad skal jeg nøjagtigt skrive og hvor?
Avatar billede keysersoze Guru
21. november 2001 - 21:15 #13
hvad du skal skrive? du skal hente den extension til dreamveawer som jeg har refereret til - og så skal du følge den vejledning der er med...
Avatar billede flyhigh Nybegynder
21. november 2001 - 21:32 #14
keysoersoze:
selvf. virker den ellers ville jeg ikke prøve at hjælpe tip, med hans problem. Løsningen er nem MEGET nem. Men om det er den \"korrekte\" det kan jeg ikke argumentere mod.
Avatar billede tip Praktikant
21. november 2001 - 23:54 #15
hey maxweb.dk jeg kan ikke helt få det til at virke. Det skal være sådan når jeg placerer et layer skal det følge med hvis man bruger en mindre browser størelse sådan så det ikke pludselig står et andet sted
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2001 - 00:58 #16
ARGH! hvorfor nu ikke bare hente den extension og følge vejledning?
Avatar billede tip Praktikant
22. november 2001 - 18:05 #17
fordi keysersoze at din link ikke virker...
Den siger at den ikke kan finde url
Avatar billede webmasterdk Praktikant
22. november 2001 - 18:19 #18
tip > det kan den nu fint her hos mig!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
22. november 2001 - 20:26 #19
så gør sådan -> http://www.macromedia.com/ -> downloads -> Dreamveawer (Extensions) -> vælg i dropdownboksen \"DHTML/Layers\" -> Center Layers....

Avatar billede flyhigh Nybegynder
23. november 2001 - 12:50 #20
tip:
hej igen... prøv at sætte den kode jeg har skrevet ind i et dok. og prøv at se om teksten står centreret når du hiver i den... (kun den kode jeg har skrvet ikke andet =))

maxweb.dk =)
Avatar billede tip Praktikant
29. november 2001 - 09:31 #21
den står ikke helt i midten men lidt til højre
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2001 - 10:55 #22
så fjern dine bodymargins...
Avatar billede tip Praktikant
29. november 2001 - 11:44 #23
hvordan det. Jeg er en spade til HTML
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2001 - 12:05 #24
elementær html...

sæt dine ind i din head:

<style type=\"text/css\">
<!--
body {  margin-left: 0px;
    margin-top: 0px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
    border: 0px;
    overflow: hidden;
}
-->
</style>
Avatar billede tip Praktikant
29. november 2001 - 12:15 #25
kan du ikke lave hele linien for mig med dit billede og det så jeg bare kan kopiere det og pruge som skabelon
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2001 - 12:44 #26
nej!

så sæt det direkte ind i body;

<body topmargin=\"0\" leftmargin=\"0\" rightmargin=\"0\">

hvis ikke du kan dette er der ikke så meget at gøre - eller også ligger fejlen et andet sted...
Avatar billede ralley Nybegynder
03. maj 2002 - 17:31 #27
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

<html>
<head>
    <title>Positionering</title>
</head>
<style type="text/css">
body {
    background-color: #CCCCCC;
    font-family: Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
}

.maintable {
    background-color: white;
    border: 1px solid black;
    width: 750px;
    height: 450px;
    position: absolute;
    top : 50%;
    left : 50%;
    padding : 5px 5px 5px 5px;
    margin-left:-375px;
    margin-top:-225px;
}
</style>

<body style="border:none; margin:0px;" leftmargin="0" marginwidth="0" topmargin="0" marginheight="0">
<div class="maintable"></div>

</body>
</html>