Avatar billede backupmand Nybegynder
21. november 2001 - 00:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

jdbc-connect problem

Hejsa,
Jeg får et jdbc-connect problem...

Fejlen er flg:

error: Syntaks er ugyldig, eller databasenavn er NULL
java.sql.SQLException: Syntaks er ugyldig, eller databasenavn er NULL
    at oracle.jdbc.dbaccess.DBError.throwSqlException(DBError.java)
    at oracle.jdbc.oci8.OCIDBAccess.logon(OCIDBAccess.java)
    at oracle.jdbc.driver.OracleConnection.<init>(OracleConnection.java:249)
    at oracle.jdbc.driver.OracleDriver.getConnectionInstance(OracleDriver.java:365)
    at oracle.jdbc.driver.OracleDriver.connect(OracleDriver.java:260)
    at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:517)
    at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:199)
    at opretOracleDB.<init>(Koer_Oracledatabase.java:20)
    at Koer_Oracledatabase.main(Koer_Oracledatabase.java:40)

og koden er flg:

import java.sql.*;
import java.io.*;
import oracle.jdbc.driver.*;

class opretOracleDB
{
    private String U_R_L;
    private String minTabel;
    private Connection con;
    private Statement stmt;

    public opretOracleDB()
    {
    try
          {
          DriverManager.registerDriver(new oracle.jdbc.driver.OracleDriver());
          con=DriverManager.getConnection(\"jdbc:oracle:oci8:scott/tiger\");
        minTabel=new String(\"Create table navnetab (Navn VARCHAR2(10), Nr INTEGER, Alder INTEGER);\");
    stmt=con.createStatement();
    stmt.executeUpdate(minTabel);
    stmt.close();
    con.close();
        }
    catch (Exception sql)
            {
            System.err.println(\" error: \"+sql.getMessage());
            sql.printStackTrace();
            }

public class Koer_Oracledatabase
{
    public static void main(String[]args) throws SQLException, ClassNotFoundException
    {
    opretOracleDB database=new opretOracleDB();
    }

Jeg har også prøvet med Class.forName men det gi\'r samme fejl.

Tak på forhånd

B
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 08:33 #1
con=DriverManager.getConnection(\"jdbc:oracle:oci8:scott/tiger\");

i den metode er du sikker på du har sat servernavn, database navn korrekt op ?
Avatar billede backupmand Nybegynder
21. november 2001 - 14:11 #2
hejsa disky
jeg har allerede løst problemet, men var for
doven til at logge ind og sige til.
Det er netop i den linie der, der var fejl
der skulle bare stå
\"jdbc:oracle:oci8@scott/tiger\"
Avatar billede disky Nybegynder
21. november 2001 - 14:12 #3
haha
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 13:17 #4
gider du lukke så ?
Avatar billede backupmand Nybegynder
22. november 2001 - 15:02 #5
hva søren vil du have point for det?
Avatar billede disky Nybegynder
22. november 2001 - 15:04 #6
ikke nødvendigvis men hvis spørgsmålet er løst er der ingen grund til det står åbent længere
Avatar billede leif4 Nybegynder
24. november 2001 - 19:44 #7
Hvad siger du backupmand til at hjælpe mig med noget programmering imod betaling -selvfølig der vil være tale om ca. 10 timers arbejde