Avatar billede mkpenus Nybegynder
20. november 2001 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Soltek 75KAV Store Probs

Jeg modtog bundkortet sammen med en del andet ny hardware.
Jeg samlede computeren og startede den, opstarten gik fint men efterhånden som jeg fik installeret windows gik computeren nogen gange ned, det var ikke hyppigt men totalt irreterende da jeg så fik installeret mit GF kort og ville starte en 3daplikation gik computeren igen død og gentagene gange HVergang jeg ville anvende 3d døde den...Det kunne selvfølgelig ikke passe så jeg gik igang med og fejlstøvsuge, da jeg har en gammel computer stående som jeg skal sælge havde jeg alle de fornødne dele til og prøve mig frem.
Jeg udskiftede alle dele, ram grafikkort cpu, sågar strømforsyneren men lige lidt hjalp det.
Da jeg så smed alt det nye hardware over i mit gamle bundkort virkede alt tilsyneladende perfekt.
Jeg har opdateret BIOS as well....Jeg tænkte at det kunne værre noget der skullle instilles i BIOS. ps ( jeg så et tidligere indlæg med en der havde skratten imed sit SOlktek 75KAV bundkort, jeg har samme problem hvis jeg bruger onboard lydkortet.

MVH Keller
Avatar billede intel4004 Novice
20. november 2001 - 21:46 #1
Hvilket grafikkort har du?? Er det et geforce 2 eller 3??
Disse kort trækker utrolig mange ampere,
måske er din strømforsyning(PSU) bare ikke stærk nok.

Kig på siden af din PSU, her står der anført hvor stor
en strøm den kan levere på henholdsvis rød og gul ledning.

Er dog ikke sikker hvor stor en strøm der er nødvendig...

INTEL4004
Avatar billede mkpenus Nybegynder
20. november 2001 - 22:03 #2
Jeg har fundet problemet det er ikke min PSU den er på 400W

Men når jeg slår mit agpx4 fra så virker skidtet...det undrer mig lidt da agpx4 virkede fint i mit gamle bundkort....Jeg har et Prolink Pixelview GF2MX 400 TV/out
Avatar billede intel4004 Novice
20. november 2001 - 22:51 #3
Tak for point...men hjalp mit svar dig egentlig??

Ang din PSU kan du have en der levere en effekt på 1200W, og alligevel
drejer det sig om hvor mange ampere(strøm) som dyret kan smide
ud i kredsløbene...

Jeg kunne forestille mig at et AGP slot skal bruge mere strøm ved agpx4...

INTEL4004
Avatar billede mkpenus Nybegynder
20. november 2001 - 23:41 #4
jeg har ikke lige sat mig ind i det der point system....men jeg prøvede min gamle 300W psu som kørte fint med mit andet bundkort og der var ingen problemer =)
Avatar billede intel4004 Novice
21. november 2001 - 14:01 #5
Angående pointene kan du jo f.eks. trykke acceptér udfor en der har givet dig et svar du kan bruge til noget... Hvis du lige pludselig ikke står og skal bruge et svar alligevel, faktisk som i dette tilfælde, kan du jo bare selv levere et svar til dit spørgsmål. Herefter accepterer du dit eget svar, og pointene går tilbage til dig.

Hvis du vil have dine 60 point igen, kan jeg oprette et spørgsmål til 60 point, hvor du svarer og jeg accepterer dit svar...

Skal jeg det??

INTEL4004
Avatar billede mkpenus Nybegynder
21. november 2001 - 18:33 #6
well...jeg er lidt ligeglad hvis  det kan glæde dig så værsgo....Kan man bruge point til noget da..?