Avatar billede entracore Nybegynder
20. november 2001 - 20:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASP kode i et recordset

Hej

Er det muligt at udskrive et recordset, der indeholder noget ASP kode, også forvente at denne kode eksekveres på serveren.

F.eks.

ID    ASPKode
----------------------------
1      FunktionsNavn(\"EnVaerdi\")

<%
Function FunktionsNavn(Param)
    FunktionsNavn = Param
End Function

\'Kalder mit recordset
SqlQ = \"Select * From Tabel Where ID=1\"
Set rSqlQ = MinConnection.Execute(SqlQ)
If Not rSqlQ.Eof Then
    \'Udskriver mit recordset
    Response.Write rSqlQ(\"ASPKode\")
End If
%>
Værdien af \"rSqlQ(\"ASPKode\")\" vil så kalde funktionen \"FunktionsNavn\" og returnere værdien \"EnVaerdi\"

Håber at det kan tolkes - ellers spørg.

på forhånd tak
Avatar billede netsrac Praktikant
20. november 2001 - 20:43 #1
Hm...Du kan vist bruge Server.Execute() jeg har ikke prøvet så jeg vil ikke sige det med sikkerhed:

Server.Execute(rSqlQ(\"ASPKode\"))
Avatar billede entracore Nybegynder
20. november 2001 - 21:08 #2
netsrac>> Jeg får en fejl der siger: \"The call to Server.Execute failed while loading the page.\"
Avatar billede netsrac Praktikant
20. november 2001 - 22:01 #3
Det kunne man ikke så, prøv med ren Execute(rSqlQ(\"ASPKode\"))
Avatar billede entracore Nybegynder
21. november 2001 - 12:45 #4
Det virker desværre heller ikke.

Jeg læst noget dokumentation omkring server.execute og man kan kun anvende denne i forbindelse med indlæsning af en fil. F.eks. server.execute(\"enfil.asp\"). Det er faktisk lidt a\'la include.
Avatar billede netsrac Praktikant
21. november 2001 - 12:56 #5
Hm..så kan det nok ikke lade sig gøre, så må man jo gøre det på en anden måde.

hvad er grunden til at du har lagret asp kode i databasen ?
Avatar billede keutmann Nybegynder
21. november 2001 - 15:02 #6
Det kan godt lade sig gøre, man skal bare bruge Jscript i stedet. Der er en funktion der hedder \"eval\" som gør lige præsis hvad ikke Server.execute ikke kan.

Hvis du ikke er glad for Jscript, så kan man sagtens køre både ASP og Jscript. Se eksempel.

<%@ Language=VBScript %>
<%
Udskriv \"Hallo world\"
%>

<HTML>
<BODY>

<script RunAt=\"Server\" language=\"JScript\">

function Udskriv( varStr ) {
    eval(\"Response.write(\'Jscript : \"+ varStr +\"\');\");
}
</script>

<br>
<%
Response.write(\"ASP : Hallo world!\")
%>

</BODY>
</HTML>

PS! Husk at man kan ikke bruge globale variabler mellem Jscript og ASP.
Avatar billede entracore Nybegynder
22. november 2001 - 19:23 #7
keutmann >> Eller en lidt nemmere måde at gøre det på:

<%
  SqlQ = \"Select * Fr....\"
  Set rSqlQ = Connection.Exe....
  If Not rS....
      Response.Write Eval(rSqlQ(\"ASPKode\"))
  End If
%>

Mange tak keutmann :)