Avatar billede hybel Nybegynder
20. november 2001 - 20:23 Der er 12 kommentarer og
4 løsninger

Chill out musik ?!

Jeg er blevet lidt grebet af Chill Out musik genren, deriblandt Thomas Newman, som har lavet musik til bla. American Beauty og Meet Joe Black.

Er der nogen derude som har nogen ideer til Chill Out inspireret musik (ala. Enya, Jean Michel Jarre, Vangelis mfl.)

- Hybel
Avatar billede jelzin101 Praktikant
20. november 2001 - 20:26 #1
stone roses - catatonia - apocalyptica.
Avatar billede daiz Nybegynder
20. november 2001 - 20:26 #2
Robert Miles (Du kan måske huske fra org. themaet fra X-Files)

Johhn daiz.dk
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2001 - 20:32 #3
Chill Out musik??? >Det var da klamt at kalde den slags for det... Ved ikke hvad man kalder Enyas musik, Men Jean Michel Jarre og Vangelis´s type musik plejer man at kalde instrumental musik...
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. november 2001 - 20:37 #4
daiz>> Robert Miles har ikke lavet temaet til x-files.

Prøv med \"No Stress\" serien der ligger også noget nice nok Musik i den stil der.
Ellers kan jeg anbefale \"Era\"

- Rod
Avatar billede hybel Nybegynder
20. november 2001 - 20:39 #5
John Stigers -- du har da ret, men de falder også ind under den Chill Out genren, lige som jeg ville mene at Enya også gjorde, kan du kategorisere hende bedre ?

Avatar billede daiz Nybegynder
20. november 2001 - 20:53 #6
rodfrugten-> hvem var det så da?

John daiz.dk
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. november 2001 - 20:53 #7
Jeg vil tro at Enya\'s Musik kan kaldes for noget i retning \"Keltisk Pop\".
Det er i øvrigt også enya der laver noget af Musikken til \"Lord Of The Rings\", det glæder jeg mig lidt til at høre.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. november 2001 - 20:57 #8
Den originale Musik er lavet af Mark Snow, og jeg tror nok at det første remix af den var af DJ Dado.

- Rod
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2001 - 21:05 #9
Faltermeyer, Hûner/Schneider, Marcsfather/Fischer og Zaadnoordijk
Så disse også gå ind under \"Chill Out\" genren.
Avatar billede jens87 Nybegynder
21. november 2001 - 16:00 #10
det fedeste chill out musik i verden er:

Incubus!

tjek deres site på www.enjoyincubus.com

alle deres cder er for fede men \"Morning view\" og \"Make yourself\" (de to nyeste albums) er helt klart det feeedeeesteee chill musik i verden.
Avatar billede sune.l Nybegynder
22. november 2001 - 11:21 #11
Check på chic.sutsi.dk :)
Avatar billede sune.l Nybegynder
22. november 2001 - 11:21 #12
Er du glad
22. november 2001 - 18:35 #13
Den bedste musik at stene til klokken lort om aftenen mens man spiller computer synes jeg er med
Sven Van Hees
Avatar billede hybel Nybegynder
23. november 2001 - 18:31 #14
Kom med noget mere alle jer derude så jeg kan smide nogen af de 100 point.

Hverken Incubus, Catatonia, Stone Roses eller Apocalyptica syntes jeg er nogen særligt...

Flere ?!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. november 2001 - 16:21 #15
tak for pts :)
Avatar billede ezzuk Nybegynder
02. april 2002 - 20:05 #16
Pink Floyd...anyone?