Avatar billede larssune Nybegynder
20. november 2001 - 19:35 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Danske Bank netbanking efter format c:

Jeg har lige lavet en format c: på min harddisk , som nu er oppe at køre igen. mit sprg: jeg havde danske bank netbanking filer liggende på mit drev, som jeg (mappen under c-roden) har brændt over CD inden Format c: ... Kan jeg nu bare lægge disse filer/mappe tilbage igen eller mangler der system filer, så jeg skal hente det hele ned fra Danske bank\'s site (vil gerne undgå dette) og derved skal til at registere og kontakte bank for nyt bruger id(password etc.) ...

Desperationen breder sig langsomt .... piivv
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2001 - 19:42 #1
nej - det kan du ikke...

så vidt jeg ved, så SKAL du have gemt nøglen på en diskette, og den eneste måde det kan gøres på er vha interface\'t på DDB\'s hjemmeside. Når man logger ind, får man samtidig mulighed for at gemme nøglen eller lægge en nøgle ind - er dette ikke gjort har du et problem!

så vidt jeg husker fra dem, så skal du gå til banken og sige det som det er - så lukker de den netbank-konto du har og opretter en ny...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 19:45 #2
Som keyser siger. Så kan du ikke.

Hvis ikke du har en nøgle på diskette skal du ringe og bestille en ny pinkode, der så kommer efter et par dage :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
20. november 2001 - 19:45 #3
Den vigtigste fil til DanskeNetBank er nøglefilen. Den ligger ikke i DanskeBank mappen på roden af harddisken. Men istedet i under c:\\programmer\\fælles filer\\danskebank\\priv\\esec\\1024.
Og hedder xxxxxg.mts, hvor xxxxx er nogle tal.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 19:45 #4
Troede selv på et tidspunkt at det var nok at gemme en backup på et andet drev og så formatere, men ak. Den godtager det ikke hvis du ikke har gemt den på disk.
Avatar billede whatever Nybegynder
20. november 2001 - 19:47 #5
keysersoze>> Hos DanskeBank er det ikke nødvendigt, at lukke konto. Istedet skal man bare have en ny pinkode, som bruges til oprettelsen af nøglefil.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 19:49 #6
Nemlig og jeg ved hvad jeg snakker om har bestilt ny pinkode af samme grund 2 gange.... suk. Nu har jeg 3 disketter med kopier på :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
20. november 2001 - 19:50 #7
nikolajdu>> Jeg har flere gange taget backup af nøglefilen, når jeg formaterer disken. Og det er nok med filen som ligger i:
c:\\programmer\\fælles filer\\danskebank\\priv\\esec\\1024.
Næste gang man logger på, vælger man \"Funktioner >>\" og \"Gendan nøgle\". Så har du mulighed for at vælge, hvor nøglefilen ligger.
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2001 - 19:50 #8
ok - så ved jeg det :)

mente bare at det i de \"gamle dage\" ikke var muligt at få en ny pinkode - men det er selvfølgelig lang tid siden :)
Avatar billede keysersoze Guru
20. november 2001 - 19:56 #9
hmmm - men hvis du nu kun har brugt \"format c:\" så burde det faktisk være muligt at finde nøglen igen vha et program som \"final data\" eller lignende...
Avatar billede larssune Nybegynder
20. november 2001 - 19:56 #10
Tak til alle - jeg rammer banken imorgen !! SUK :o)

Larssune
Avatar billede larssune Nybegynder
20. november 2001 - 19:57 #11
Final Data

?
Avatar billede whatever Nybegynder
20. november 2001 - 19:59 #12
Det er et program til, at genskabe filer med:

Se http://www.winappslist.com/utilities/recovery_utilities.htm
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 20:02 #13
Du behøver slet ikke gå ned i banken. Du kan bare ringe til dem og bestille en ny her:

Telefonnummer 70 10 55 01
opkald sker til normal telefontakst
Telefontider mandag - torsdag 8:00 - 23:00
fredag 8:00 - 18:00
lørdag 10:00 - 18:00
søndag 10:00 - 23:00

/Nikolaj
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 20:02 #14
Det kan du faktisk gøre med det samme.
Avatar billede larssune Nybegynder
20. november 2001 - 20:06 #15
Super.... Og jeg nar netop Banken i røret ---- og ny pinkode er på vej ::::

:o)
Avatar billede larssune Nybegynder
20. november 2001 - 20:07 #16
ikke nar ...HAR
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 20:10 #17
fino fino :-)
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2001 - 01:03 #18
Hi Husk så nu når du har fået oprettet på ny, at lave en backup, så du har den til en anden gang.
Avatar billede robotten Praktikant
21. november 2001 - 10:47 #19
Lige en kommentar:

Du kan tage backup fra login menuen, når du besøger netbanken.. Vælg gem nøgle på diskette. Derefter kan du via samme menu hente nøglen igen.

Bare et erfaingsmæssigt godt tip, fra en der har gjort nøjagtig samme fejl ;)

/Robotten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. november 2001 - 14:12 #20
Vi er åbenbart mange der har lavet den fejl :-)