Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
20. november 2001 - 18:38 Der er 10 kommentarer

Bruger policy

Hey,

jeg har et problem, jeg har et windows server domæne kørende og nogle brugere. En af disse bruger skal bruge et program som ikke kan køre uden admin rettigheder. jeg kender godt Run as commanden men så bliver man jo nød til at give brugere password til en administrator konto og det er ikke lige meningen. Kan man ikke via evt group policy angive at det givne program skal køres som administrator og med det password. Eller evt localt på maskinen er også ok!

//Thoeger
Avatar billede terjesy Nybegynder
20. november 2001 - 19:56 #1
Du kan prøve å legge brukeren inn i gruppen Power Users
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. november 2001 - 20:12 #2
Lidt for mange point -
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
20. november 2001 - 22:53 #3
det hjælper ikke, det skal bare være rettigheder for dette program!
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
20. november 2001 - 22:53 #4
det med pointene er for at få nogle til at svare.....
Avatar billede svein Nybegynder
21. november 2001 - 08:39 #5
Du har mulighed for at installere et program der kommer fra Windows 2000 resource kit der hedder Srvany. Det giver mulighed for at køre et program som en service!
Du installerer Srvany og sætter det op til at køre det program den bruger ønsker som sen service.
I Start på servicen konfigurerer du den til at starte med en f.eks. en PowerUser konto.

Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
21. november 2001 - 15:39 #6
dit svar er sikkert at rigtig men jeg løste det ved at gøre brugeren til local admin på maskinen.
Avatar billede thoeger1000 Nybegynder
21. november 2001 - 15:43 #7
så terjesy dit svar var faktisk mest rigtigt
Avatar billede osj Nybegynder
22. november 2001 - 04:13 #8
Du kan på din server lave en gruppe der hedder \"local admin\"( eller noget andet ) den gruppe kan du så tilføje på maskinen som medlem unden administrator.Derefter kan du tilføje brugeren i gruppen Local Admin. På den måde kan du styre om han skal have rettigheder over maskinen eller ej fra din server.
Avatar billede svein Nybegynder
23. november 2001 - 13:15 #9
thoeger1000>
Ok, jeg var ikke klar over at du ikke kendte til den mulighed

osj>Du behøver ikke oprette en gruppe der hedder Lokal admin da du har en indebygget lokal Administrator gruppe på alle servere og Domæne Kontrollere
Avatar billede osj Nybegynder
23. november 2001 - 21:29 #10
Klart, men det var nu ikke lige den gruppe jeg mente.Han skal selv lave en gruppe på serveren som ikke har noget med domain admins at gøre, da man jo ikke skal have adgang til serverne på admin niveau.
1 lave en gruppe
2 sæt den under administrator på den maskine det handler om
3 Sæt brugeren ind i gruppen på serveren og HOPLA så har han damin rettigheder på sin egne maskine og VUPTI du kan fjerne den igen fra serveren.