Avatar billede smith Nybegynder
20. november 2001 - 18:18 Der er 7 kommentarer

kan ikke starte x server

Hejsa

jeg har en Fujiitsu Siemens Bærbar Amilo.

Jeg har lige installeret Redhat 7,2 på den og jeg har problemer med at starte X serveren! Jeg har prøvet med alle former for de standard skærme der findes til bærbar men uden held.... :(
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 18:50 #1
hva siger den af fejl
Avatar billede smith Nybegynder
20. november 2001 - 19:09 #2
at den ikke kan starte x serveren efter konf. af grafikkort og skærm
Avatar billede smith Nybegynder
20. november 2001 - 19:09 #3
eller mere ordret ----> failed to start x server
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 19:14 #4
så må du jo bare om igen ;)
XConfigurator

har selv lagt 7.2 ind på min laptop, og der valgte jeg bare den der unprobede monitor.

Det kunne jo også være den ikke kunne finde dit grafikkort ?

Ellers prøv og klik lidt rundt på det her site
http://www.linux-laptop.net/
Avatar billede smith Nybegynder
20. november 2001 - 19:19 #5
når man har valgt custom så får man en masse række standard skærme.... hvad vælger man der ?
for hvis jeg vælger custom så skal jeg indtaste nogle frekvenser og dem aner jeg ikke en skid om :( men den har fundet grafikkortet :)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 19:39 #6
er der ik en der heder generic laptop display eller sådan noget

der vælger du så bare den der passer med din skærms maks opløsning
Avatar billede primdal Nybegynder
29. november 2001 - 16:58 #7
Prøv at skrive XFree86 -configure så laver den lige selv nogle standarder som virkede for mig... dog ikke mus.. men den er nem lige selv at skrive ind...så kopiere du bare /root/XF86config over i /etc/X11/XF86config-(4) <- hvis du bruger version 4... så burde det virke