Avatar billede ivildrede Nybegynder
20. november 2001 - 15:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

5 webcams samtidig!

Håber i kan hjælpe mig !

Jeg står overfor en opgave hvor jeg skal designe et websted, hvor en af siderne skal indholde live stream fra 5 webcams samtidig.

Platformen skal være realplayer.

Forklar fra bunden, da jeg overhovedet ikke kender til streaming.

Avatar billede atom*izer* Nybegynder
20. november 2001 - 15:34 #1
Skal de sættes til samme computer!?
Hvis ja skal du have en MEGET kraftig computer!
10ghz eller sådan noget! :Þ
ej men det kræver en rimelig god cpu med så mange webcams samtidigt! min Athlon har nok at lave hvis den skal compresse data fra bare ét webcam!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. november 2001 - 15:34 #2
Forestil dig 5 samtidige streams i 56 k kvalitet.

Som hovedregel skal du have den dobbelte båndbredde af kvaliteten.

Dvs. 5*56*2 = 560 Kb.

Ensbetydene med at man fra min Adsl med 512 KB upoload kun kan streame til én person.

Det lyder mere som om du skal have fat i en løsning der kan vise enekeltbilleder i stedet.

/Nikolaj
Avatar billede ivildrede Nybegynder
20. november 2001 - 17:31 #3
Ja det bliver for stor en mundfuld men kunne jeg ikke lave en cyclus imellem de 5 kameraer og så
vise dem som enkeltbilleder du foreslår og i såfald hvordan ?

+ivildrede
Avatar billede unklekarma Nybegynder
10. december 2001 - 01:35 #4
Den er svær... jeg har netop afsluttet et webcam projekt hvor der skulle streames fra 2 webcams.
Og hvis det er PC, så har den svært ved at definere 2 forskellige webcams på 2 usb porte. Dvs. du skal finde software der kan afvikle 2 USB (den billige løsning) webcams og alligevel får du problemer med stream!! Tro mig...
www.aidoh.dk - der er webcams og de er på 2 forskellige computer og kun med enkeltbilleder af hensyn til trafik - vi lejede streaming fra www.beatz.dk, da vi skulle streame LIVE fra prøverne til et teater stykke.
Det er noget dyrt noget du har bevæget dig ud i...
Held og lykke - hvis du har brug for mere hjælp, så må du gerne kontakte mig!
Avatar billede atom*izer* Nybegynder
10. december 2001 - 10:47 #5
Jeg vil MEGET gerne have hjælp unklemarma! :)

Jeg skal have lavet en hp med live stream fra mit webcam, det må gerne bare være billeder hvis det andet bliver for svært!    men jeg vil helst have live stream!

Kan man lave det vha html eller..?
Jeg bliver meget glad hvis du gider hjælpe mig! :)
Kontakt mig evt på ICQ. 84074957
Avatar billede ivildrede Nybegynder
19. juni 2002 - 17:56 #6
ui