Avatar billede fadme Nybegynder
20. november 2001 - 14:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

onclick og ondblclick

jeg har et layer med både en onclick og ondblclick

Problemet er at jeg ikke kan bruge disse samtidig, da det kun er onclick der aktiveres, selvom jeg dobbeltklikker. (første klik i dobbeltklikket fanges åbenbart som et enkeltklik, surt!)

kan det virkelig passe? og er der nogle der har haft samme problem der kan komme med løsningsforslag?
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
20. november 2001 - 14:54 #1
Det ville gå hen og blive en ordenlig sag, da der skal bruges en timer funktion, hvad garanteret ikke virker i alle browsere osv.

Jeg forslår at du laver det på en anden måde.  :)
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. november 2001 - 14:56 #2
du kan arbejde lidt på at smide en timer ind i din onClick , som venter 500milisekunder (eller lign.) inden den afvikler det du vil i onClick.

Og i din onDblClick, sørger du som det første at stoppe den timer og dermed kaldet til det der ligger i onClick.

psedokode:

var timeren = null;

function etKlik() {
  timer = setTimeOut(\"clickFunktion()\",500);
}

function toKlik() {
  timer = null;

  dblClickFunktion();
}

<div onclick=\"etKlik()\" onDblClick=\"toKlik()\">

eller noget lignende.
Avatar billede fadme Nybegynder
20. november 2001 - 14:57 #3
Det er da lidt spædt at det er indrettet sådan, er det ikke?

bruger man da nogensinde ondblclick uden også at bruge onclick på samme element?

Avatar billede jacobve Nybegynder
20. november 2001 - 14:58 #4
det hedder i øvrigt:

clearTimeout(timeren);
istedet for
timer = null;
Avatar billede jacobve Nybegynder
20. november 2001 - 14:59 #5
og der skulle selvfølgelig så:
\".... kaldet til det der ligger i onDblClick.\"

mange små irriterende fejl.
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 15:24 #6
<ole>
fadme >> Jeg ved ikke med dig, men ja ....jeg bruger tit dobbeltklik, men ikke enkeltklik på et element. De to ting hænger ingenlunde sammen  :)
/mvh
</bole>
Avatar billede fadme Nybegynder
26. november 2001 - 13:46 #7
tak for hjælpen, undskyld det sene svar.

olebole: du har jo nok ret i at man ofte bruger dobbeltklik alene, jeg har nok bare stirret mig blind på mit eget problem.
Jeg vil dog alligevel mene, at man ofte har brug for at bruge dobbeltklik og enkeltklik på samme element, og mener derfor det er en smule problematisk at browseren som udgangspunkt ikke kan arbejde med begge events på samme element.

but.. life´s a bitch

fadme