Avatar billede _query Nybegynder
20. november 2001 - 14:41 Der er 2 kommentarer

hent fra database og skrive ud som link

Kan nogle hjælpe mig med at lave et stykke kode der gør dette.

Jeg har en tabel med 2 rækker.
1. I den øverste skal der hentes en masse navne fra en database jeg har kaldet kartotek og fra et feltnavn kaldet \"navn\".
De skal skrives ud på en liste under hinanden.
De skal alle sammen være links

2. I den nederste række skal der så når der trykkes på \"linket\" hentes noget tekst fra databasen fra et feltnavn kaldet \"om\"

Dvs. at når man trykker på linket(navnet) i den øverste del af tabellen kommer det der står i databasen under \"om\" til at stå nedenunder

Hår i kan hjælpe mig med dette _query
Avatar billede fireworld Nybegynder
20. november 2001 - 15:42 #1
$get = mysql_query(\"select * from blah\");
while($o = mysql_fetch_array($get))
{

print \"<a href=$o[navn]>$o[navn]</a>\";
}
Avatar billede _query Nybegynder
20. november 2001 - 17:19 #2
det henter jo bare de data jeg har i tabellen - der er intet her med det der kommer ind i tabellen nedenunder - eller framen nedenunder hvis det ville være lettere