Avatar billede rene2u Nybegynder
20. november 2001 - 13:45 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

ALDI - Computer ! ?

Ja... så har ALDI gjort det igen....
KANONTILBUD fra ALDI på Multimedieinternet PC

Jammen det er da for billigt eftersom alle komponenter er kvalitetskomponenter, mærker, etc. ?
Ja jeg spør bare ?

Se tilbuddet her !
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_47/PCOFF01.HTM

Hvad mener i ?
Hvad er det \"svage\" led ved denne computer, her tænker jeg ikke på garanti og hotline, men den \"fysiske PC\" - ?
Er det et ok køb ?

Hmmmm.. overvejer at købe.....

/rene2u

Avatar billede ulrich Novice
20. november 2001 - 13:46 #1
Avatar billede morpheus Nybegynder
20. november 2001 - 13:48 #2
Ser ud til at være en ok maskine...

Bryder mig bare ikke om SONY drevet... men hva\' ?
Det kan jo være det er godt nok ! :o)
Avatar billede maxwell Nybegynder
20. november 2001 - 13:55 #3
mangler bare en skærm
Avatar billede rene2u Nybegynder
20. november 2001 - 14:07 #4
> saturation - ja meget lig mit spørsgmål !
> Morpheus - Ja, ok
> Maxwell - Ja hallo hvad forventer du til den pris ?
Avatar billede rene2u Nybegynder
20. november 2001 - 14:12 #5
Om det er i aldi eller det er hos Expert synse jeg er fundstændi ligegyldigt, eftersom det jo er den samme pc, så er der jo 2 års garanti (hvilket ikke fremgår af netreklamen, men af reklamebrochuren)

/rene2u
Avatar billede gertk Nybegynder
20. november 2001 - 16:50 #6
Jeg havde købt hvis jeg havde pengene... især pga. firewire delen det er for fedt...
den eneste fejl er for lidt og langsomme ram, men det kan der gøres noget ved :)
Avatar billede bpp Nybegynder
20. november 2001 - 17:13 #7
hvad er firewire ??
Avatar billede rene2u Nybegynder
20. november 2001 - 19:15 #8
Den er næsten købt....
bpp / USB ´s efterfølger kører 400 mbit
/rene2u
Avatar billede prebengh Nybegynder
20. november 2001 - 23:03 #9
Efter at have prøvet Aldis service en gang kan jeg kun sige at jeg var positivt overrasket, deres Medion serviceværksted ordnede min computer på 2-3 timer, så jeg fik den med hjem samme dag.

De eneste svagheder, jeg umiddelbart ser ved Aldis nye tilbud er, at den kun har 3 PCI slots (de kan hurtigt blive opbrugt, men har Aldis computere altid tror jeg.
Den anden svaghed er, at den bruger SDRAM, dvs, det må være Intels langsomme chipset, der er brugt.
Men ellers får man utroligt meget computer for pengene med masser af SW.
Avatar billede dmcn Praktikant
20. november 2001 - 23:08 #10
prebengh : Mobo\'et kører med FSB på 400 mhz, så mon ikke bare det er for at spare, at de ikke har smidt DDR-RAM i?
De 3 PCI-slots er heller ikke det store problem, da den har onboard netkort samt et tilsyneladende *temmelig* godt onboard lydkort.

Sidder selv og er *meget* fristet - nu mangler jeg bare at få fat i min far - der sidder i Zambia - så jeg kan finde ud af om han vil låne mig pengene. :)
Avatar billede prebengh Nybegynder
20. november 2001 - 23:11 #11
Måske lige en kommentar mere. Gad vide om det er en 423 pins Pentium 4 (\"forældet\" udgave)eller en 478 pins?
Avatar billede dmcn Praktikant
20. november 2001 - 23:13 #12
Se, *det* er så et godt, og temmelig relevant, spørgsmål! :)
Dog bliver det jo først aktuelt, hvis du vil opgradere din 1.8ghz - og det har jeg personligt ikke mange planer om inden for de næste par år. :)
Avatar billede rene2u Nybegynder
21. november 2001 - 22:02 #13
købt !