Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
20. november 2001 - 10:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

linux og apache-problem

Jeg har endelig fået min webserver til at lege \"root\" - I know.....det er langt fra sikkert, men det er heller ikke afgørende i min situation.

Nu ønsker jeg at lave et script, så man f.eks. kan oprette folk fra en hjemmeside..

Jeg har gjort følgende:

1. Lavet en indtastningsside med tekstbokse, så en bruger kan skrive sit brugernavn og passwd

2. Lavet et script, der hedder: \"samba_add\", som ser ud som følger: \"smbpasswd -as << echo $1 $2\". Dvs. brugernavn og password pipes ind.

3. PROBLEM:
Scriptet virker i prompten, men ikke fra apache. Den laver følgende fejl i: (/var/log/httpd/access (Red Hat 7.2): \"smbpasswd: invalid option -- a\"

Dvs. på en eller anden måde, så opfatter den argumenterne: \"-as\" som en variabel eller et eller andet!

Jeg er ikke generelt den store \"variabel-haj\", men sig, hvis jeg har gjort noget forkert....
Brugernavn kalder jeg: \"1\", password kalder jeg: \"2\", dvs. i html-tag\'en - jeg har tidligere lavet noget Apache/MySQL med PHP. Her opfatter den \"name=\" som variablen, dvs.: \"$name\" bliver variablen. Jeg formoder, at det er det samme.

I hvert fald er problemet grundliggende, at webserveren opfatter variablen anderledes end linuxserveren, hvorfor den ikke vil acceptere, at argumenterne: \"-as\" tilhører kommandoen smbpasswd og IKKE er en selvstændig variabel - any suggestions på, hvordan man fortæller dette TYDELIGT og KLART til min webserver :-/ ???
Avatar billede frn Nybegynder
20. november 2001 - 20:42 #1
starter du scriptet med at fortælle hvilket program du har tænkt at bruge.

f.eks.

#!/usr/bin/sh
Avatar billede lolgoff2 Nybegynder
01. december 2001 - 20:47 #2
test
Avatar billede frn Nybegynder
02. december 2001 - 00:54 #3
Det er sgu svineri... du kunne i det mindste skrive at du har fundet ud af det :-(