Avatar billede marit Nybegynder
20. november 2001 - 09:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

window uden maximerknap

Kan man lave en window.open og få et window uden titelbar eller maximerknap?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 09:05 #1
Så vidt jeg husker kun med et chromeless vindue...men du kan fjerne maksimerknappens funktionalitet i IE 5.5
Avatar billede marit Nybegynder
20. november 2001 - 09:10 #2
Jeg skal bruge noget der virker i alle browser. JEg har læst mig til at man kan bruge titlebar
til at fjerne titlen, men jeg kan ikke finde ud af at bruge den. Kender du den og kan evt. give et eks. for følgende virker ikke.

window.open(\'index2.asp\',\'index\',\'width=\' + window_width + \',height=\' + window_height + \',top=\' + window_top + \',left=\' + window_left + \',resizable=no,scrollbars=no,menubar=no,titlebar=no\');
Avatar billede baremig Nybegynder
20. november 2001 - 09:14 #3
du kan lave en frameless popup
http://javascript.internet.com/page-details/frameless-popup.html
Hvis man så lægger den i et floating layer, så kan man også flytte rundt på den.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 09:27 #4
Det nærmeste jeg kommer er

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<SCRIPT language=\"JavaScript\" type=\"text/javascript\">
function pop_window(page) {popup = window.open (\"about:blank\",\"title\", \"screenX=80, screenY=180, width=300, height=250, innerWidth=280, innerHeight=230, resizable=0, alwaysLowered =0, alwaysRaised=0, z-lock=1, dependent=1, directories=0, hotkeys=0, location=0, menubar=0, scrollbars=0, titlebar=0, toolbar=0, status=0,\");}
</script>
</head>

<body>

<a href=\"#\" onclick=\"pop_window();\">is46fig1</a>

</body>
</html>

Og det er taget fra http://www.websitenotes.com/2001/0405.html

Jeg er ret sikker på at du ikke kan fjerne titlebaren i IE 5 og NN 4.7
Avatar billede marit Nybegynder
20. november 2001 - 09:59 #5
baremig det ser godt ud, men kan man få en framekant på i Explore?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 10:17 #6
<ole>
Hvorfor ikke bruge:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModalDialog.asp

...eller:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/methods/showModelessDialog.asp

...de er langt federe end Cromeless, der sutter i temmelig høj grad. Du bestemmer selv, om der skal være help- minimize- og maximizeknapper. Vinduet ligge altid øverst - modeless, så du kan komme i kontakt med hovedvinduet - modal, så du ikke kan. Her er et lille eksempel:

<script language=\"JavaScript\">
function openWin() {
    var myWin = window.showModelessDialog(\"http://www.jubii.dk\",\"\",
    \"dialogHeight:200px;dialogWidth:400px;edge:raised;minimize:no;maximize:no;center:yes;help:no;resizable:yes;status:no\");
}
</script>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 10:27 #7
...ellers kan du jo altid bruge:

  window.open(\"http://www.jubii.dk\", \"\", \"maximize=0\");

...hvilket i hvert fald virker i IE5.5. Jeg husker ikke, om det også kører i 5.0  :)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 10:36 #8
Problemet med alle vores løsninger er at de er ret browserspecifikke :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 10:39 #9
Nej, problemet er, man ønsker at løse noget, der *kun* kan løses i IE - da der ikke er taget højde for problemet i JavaScript standarden  ;o)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 10:52 #10
Jae, men set i forhold til en problemstilling er dette problem jo en udfordring, at vi ikke kan løse det med de midler vi har til rådighed er jo ikke en fejl i spørgsmålet.

Så marit: Dit problem kan ikke løses. Medmindre du udelukker folk uden IE 5.5 eller bedre. Og det er jo ikke ligefrem optimalt :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 10:54 #11
el_barto >> IE 4.0 eller bedre  ;o))
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:00 #12
olebole> Dit eksempel virker ikke hos mig...

Jeg prøvede med

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<script language=\"JavaScript\">
function openWin() {
    var myWin = window.showModelessDialog(\"http://www.jubii.dk\",\"\",
    \"dialogHeight:200px;dialogWidth:400px;edge:raised;minimize:no;maximize:no;center:yes;help:no;resizable:yes;status:no\");
}
</script>
</head>

<body>

<a href=\"#\" onclick=\"openWin();\">pop dog op!</a>

</body>
</html>

men det åbner bare i samme vindue..
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 11:03 #13
Så kan jeg regne ud, du enten bruger en ikke-IE browser - eller en IE3-  :o)
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 11:04 #14
.......eller tester på en Mac  :)
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:06 #15
Nej...IE 5 på win2k
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 11:09 #16
Der virker det fint - med mindre, du har en defekt build af IE. IE har det jo med at komme med et hav af forskellige JS-fortolkninger og DOM\'s. 5-6 forskellige DOM\'s siden version 4.0  :(
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:10 #17
hmmm det duer altså ikke her...min fil ser da rigtig nok ud ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 11:12 #18
Jo - og den fungerer formiddabelt på min maskine ....*er* naturligvis testet  ;o)
/mvh
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2001 - 11:16 #19
hehe..jeg havde lige glemt at gemme :)

Men der er stadig titelbar på..
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2001 - 11:19 #20
Ja, du kan lave den unadorned, men det kræver, den ligger i en .hta-fil, så hvis det er til WWW er det ikke en synderlig god måde.
Problemet er, at der ikke er en rigtig brugbar metode til at undgå crome på WWW ...kun i Admin-moduler o.lign.  :o)
/mvh