Avatar billede naxos Nybegynder
19. november 2001 - 21:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med html, javascript og stylesheet linking

Hej jeg er forholdsvis ny til webdesign, og er løbet ind i et problem.

Jeg har lavet et script der skal undersøge vindue størrelsen og ud fra det vælge en af 3 mapper hvorfra der skal hentes billeder.
scriptet ser således ud:

//*****************************************

function skriv(tekst){
document.write(tekst)
}

if(is_nav4up) bredde = window.innerWidth-16
else bredde = document.body.offsetWidth-20

if (bredde <= 750)mappe=\"images/800_600/\"
else if (bredde >= 950)mappe=\"images/1280_1024/\"
else mappe=\"images/1024_768/\"

window.onresize = new Function(\"window.location.reload()\")

var typografiark=\"<LINK REL=STYLESHEET HERF=\'\"+mappe+\"vindue.css\' TYPE=\'text/css\'>\"

//******************************************
filer og mapper eksister.

i mine mapper ligger der en fil der hedder vindue.css hvor der er lavet klasse definationer for mine celler i html filen.

i html filen bliver mit script kaldt i <body> da det skal bruge vindue størrelsen. således:

//******************************************
<script language=\"JavaScript1.2\" SRC=\"vindueTilpasning.js\"></script>

<script language=\"JavaScript1.2\">
skriv(typografiark)
</script>
//******************************************

når jeg så i koden bruger klasserne i vindue.css filen f.eks

//******************************************
<td class=\"toplogo\" height=\"70\" align=\"center\" valign=\"middle\">&nbsp;</td>
//******************************************
sker der ikke rigtig noget.

Inden jeg lavede dette link gennem en .js fil virkede fint.

Så håber der er nogen der kan gennemskue dette og hjælpe mig lidt videre.
Skriv hvis jeg skal oplyse andet

MVH
/Rasmus

Avatar billede lestrata Nybegynder
19. november 2001 - 22:38 #1
En ting jeg kan ser der er forkert, er i denne linie:

var typografiark=\"<LINK REL=STYLESHEET HERF=\'\"+mappe+\"vindue.css\' TYPE=\'text/css\'>\"

Der skal stå HREF og ikke HERF

LeStrata
Avatar billede naxos Nybegynder
19. november 2001 - 23:13 #2
Ja ok det gjjorde nogen forskel tak!

Men nu er mit problem hvordan jeg i min html fil skal kalde de klasser jeg selv har defineret i min .css fil.

Jeg har nogle celler i min html fil hvor i der skal kaldes forskellige klasser.
fx. gør jeg nu her sådan med det virker ikke :(
<TD class=\"top\".......

hvis klassen hedder top, men det virker ikke...
nogen forslag??
Avatar billede lestrata Nybegynder
19. november 2001 - 23:38 #3
Det er rigtigt nok som du gør, der må være en fejl et andet sted.