Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 21:36 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind med Administrator efter at den er meldt ud af domæne

Problemet er at der er blevet ændret IP adresse samt den er meldt ind i arbejdsgruppen \"Workgroup\".
Kan man på en eller anden måde finde de konti der er på maskinen når man ikke kan logge på den.
Den var før meldt ind i et domæne, men efter at sønnen havde fat i den er den i Workgroup og alle de konti der var på virker ikke mere.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
19. november 2001 - 21:41 #1
under kontrol panelet, kan du under brugere og adgangskode, ændre de bruger der på computeren.
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 21:44 #2
Nej jeg kan ikke logge ind på maskinen.
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:47 #3
Kan du ikke huske dit password..... HUSK at windows skelner mellem store og små bogstaver !!!!!!!
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:47 #4
  Kan du ikke huske dit password..... HUSK at windows skelner mellem store og små bogstaver !!!!!!!
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 21:50 #5
Jo jeg kan godt huske de password og bruger vi har i vores domæne , men problemet er at den er melde ud af domænet og ind i Workgroup så de virker ikke mere.
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:52 #6
Derfor skal du stadig kunne komme ind på din administrator med brugernavn Administrator og det tilhørende password!!!
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 21:56 #7
Jamen det kunne jeg også godt, men det kan jeg ikke mere,det er det der er mit problem.Kunne jeg bare bruge nogle af de gamle konti ville der ikke være noget problem.
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:56 #8
Hvad sker der når du taster de oplysninger ind som du normalt bruger under administratoren ???
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:57 #9
Brugernavn : Administrator
Password  : ******

Hvad sker der når du har taste det ind ?
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 21:58 #10
* Er ikke det du skal skrive men du skal derimod skrive administratorens password så kan du komme ind ellers er der et eller andet total galt med den
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 21:59 #11
Jeg får følgende \" systemet kunne ikke logge dig på ,kontroller at bruger navn og domæne er korrekt bla bla bal.....\"
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 22:01 #12
Når du vælger indstillinger ved login har du da mulighed for at angive et domæne ?
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 22:02 #13
Jamen der er noget helt galt med den, den er jo blevet meldt ud af domænet.
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 22:03 #14
Nej den mulighed forsvinder sammen med at den ikke er i et domæne.
Avatar billede wittenhoff_jj Nybegynder
19. november 2001 - 22:06 #15
Så burde du også kunne komme på bare med admin og password ellers må du gå den tunge vej at geninstallere den !!!

Her kan jeg ikke hjælpe mere beklager

Håber du kunne bruge noget af det
Avatar billede eagle-online Nybegynder
19. november 2001 - 22:12 #16
Er der ikke et flueben du kan sætte i \"workstation only\" ? (eller er det kun når domænet eksistere ?)
eller under domæne, kan du vælge (denne computer) ?
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 22:20 #17
Nej den eneste mulighed er under indstillinger, her kan jeg logge på med en opkaldsforbindelse, men det kan jeg jo ikke bruge til noget.
Avatar billede kinn Nybegynder
19. november 2001 - 22:31 #18
Jeg kan komme ind med et tools som hedder Netop 6.5 og browse Pcén der findes 2 bruger under C:\\Documents and Settings\\  har jeg en mappe som hedder administrator men den kan jeg ikke komme ind i.Kan man evt. erstatte brugerdatabasen med en ny.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 2001 - 22:40 #19
Når man køre i et domæne er det nogle andre bruger konti/profiler man bruger, end hvis det er i workgroup.

Så hvis du ikke kender dit lokale administrator password .. så er du på spanden!

Men der er dog en løsning .. den finder du her:
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/¨

Med dette program, kan du nustille dit adminstrator password. Det er en bootdiskette med Linux, som kan gå ind og læse og skrive i den fil, som indeholder passwords.
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. november 2001 - 22:41 #20
Avatar billede kinn Nybegynder
20. november 2001 - 00:24 #21
Som jeg kan se virker det kun med et diskettedrev og det ligger på arbejdet (Og jeg sidder hjemme på barsel)    :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. november 2001 - 06:46 #22
Du behøver alså et diskette drev - medmindre du har en brænder og der findes et lign. program som kan køres fra en bootable CD.

Det kan da godt være at man kan bruge dette program fra en bootable CD?

Hvis du heller ikke har en brænder, så sidder du MEGET fast! Du kan nemlig ikke bruge computeren, uden at kende det password eller kan boote op på en diskette. :-/
Avatar billede thomasd Nybegynder
20. november 2001 - 10:29 #23
Prøver du at logge på domænet, når du får fejlmeddelsen?
Husk, at vis den ikke er på domænet, skal du logge på lokalt på PC, og bruger det administrator password der blev lavet under installationen.
Avatar billede kinn Nybegynder
19. januar 2003 - 02:01 #24
Har geninstalleret den.