Avatar billede scavenger Nybegynder
19. november 2001 - 20:51 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Cisco SOHO 677 secret error?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!

Nu har jeg siddet 3 dage, på nyhedstopics, forhandlerhjemmesider, og jeg ved ikke hvad, rodet i manualer.... Og mit problem er uløseligt....

Så nu håber jeg folk HER kan hjælpe, for jeg er lidt desperat....

Jeg har en Cisco SOHO Router, som jeg gerne vil have nattet, Så det ville jeg gøre en hyggelig aften, for dte havde jeg jo prøvet før, på andre routere, så det burde ikke være noget problem!

Jeg connecter via Telnet 192.168.1.1
skriver mit pass, routeren ændrer \"cbos\" til mit brugernavn \"6x1010xx\", jeg skriver enable, og derefter mit password igen!

SÅ går routeren kolder og melder ud med \"% bad secrets\", hvorefter forbindelsen til routeren lukkes!

Jeg har ikke kunnet finde NOGET som helst svar på problemet, så håber nogen kan hjælpe!

Scavenger!
Avatar billede tazzie Nybegynder
19. november 2001 - 23:24 #1
Hej.
Et secret password er et password som kan \"overskrive\" de andre passwords, enable og telnet. Dette er ikke nødvendigvis et du har sat. Normalt skal man bare kunne enable password\'et, men tilsyneladende skal du have fat i secret password\'et.Hvis du ikke selv har sat det, må det være din udbyder, og så vil jeg bare ønske dig god fornøjelse med at få fingre i det.
Mvh Tazzie
Avatar billede bruger34 Nybegynder
20. november 2001 - 10:30 #2
det password du indtaster er forkert
Avatar billede scavenger Nybegynder
20. november 2001 - 14:58 #3
Bruger34 <-- Hehe, muligvis er det et forkert password, men det er det password jeg har fået af min udbyder, sååh, leder edfter hvad jeg skal gøre ellers.....
Avatar billede bruger34 Nybegynder
21. november 2001 - 07:58 #4
hvilken udbyder har du ?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
21. november 2001 - 14:22 #5
Husk lige der er forskel på stort og småt.
Det er muligt at Enable og login passwordet ikke er det samme. Det kan være enten dig (på et tidspunkt) eller udbyderen der har ændret dette.

Du kan som nødløsning lave password recovery på den:

http://www.cisco.com/warp/public/474/pswdrec_soho77.shtml

Skal dog lige sige at fx. TDC ikke tillader at man laver ændringer i den. CC og Tiscali har ik noget i mod dette.
Avatar billede bruger34 Nybegynder
21. november 2001 - 14:50 #6
RXboot (password recovery) er ikke den idelle løsning hvis du ikke kender noget til registrene i routeren.
hvis du har cybercity, kan du se deres løsning på:
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/generel_nulstilling/

du kan bare paste linjerne ind i routeren !
Avatar billede maniacdog Nybegynder
21. november 2001 - 19:07 #7
bruger34> Det er mere idelt at lave password recovery hvis man følger guiden som Cisco har udarbejdet så er den idiot sikker.

Hvor i mode den løsning du skriver indebærer at man skal skrive:

set nvram erase
write
reboot

Og dette kan man ikke gøre med mindre man er i enable mode. Hvilket personen i dette tilfældet ikke kan komme ind i.
Og jo man skal i enable mode, hvis man ikke skulle i enable mode så kunne man telnette sig til en hver router og knække kodeordet og så sætte en router i nul. Dette ville være et ligefrem idiotisk træk hvis man tillod dette.
Avatar billede scavenger Nybegynder
22. november 2001 - 03:19 #8
...JEg burde selvfølgelig have husket at skrive at min udbyder er WorldOnline Tiscali....

....Kom gerne med flere råd.....
Avatar billede bruger34 Nybegynder
22. november 2001 - 08:48 #9
ok - du går ind på siden http://services.worldonline.dk/adsl
der indtaster du dit brugernavn og adgangskode som du fik med i brevet da du fik forbindelsen.
Routeren vil nu blive konfigureret til dit brugernavn, og genstarte. Dette vil få browseren til at \"fryse\". Når lampen i WAN/LINK lyser konstant, og routeren er genstartet skulle den virke igen :)
ellers kan du læse lidt om det her:
http://www.worldonline.dk/salg/adsl_faq/rout677.html#spm4
Avatar billede scavenger Nybegynder
23. november 2001 - 02:39 #10
Hehe.... Tak for svarene alle.... Jeg har dog lige fundet ud af at det forsvunde password stod som en lille \"quiz\" i router-manualen.... Så hvis i vil vide det er pass\'et \"anno1860\"... Tosset....

MEn tak for hjælpen alligevel, deler pointsne ud til jer alle!