Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 15:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Åbne fil på remote server

Jeg har en php3 fil til at generere noget sql kode, som skal eksekveres i en access database. Jeg skal derfor have min asp side til at åbne en fil som ligger på en remote server. Jeg bruger :

set fs = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
set f = fs.OpenTextFile(\"http://www.enserver.com/test.php3\")
myConnection.execute(f.readall)

Hvis man indtaster http://www.enserver.com/test.php3 i adresse linien i browseren, så får man præcis det sql statement som skal eksekveres. Desværre så stopper skriptet ved set f = fs.OpenTextFile med beskeden:
Server object error \'ASP 0177\'
server.createobject Failed
The operation completed succesfully

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nute Nybegynder
19. november 2001 - 15:15 #1
du kan ikke operere på eksterne servere med filsystemobjectet. det krever absolutte referanser til filer, ikke http referanser

så skal du over å kikke litt på asptear eller lignende komponenter

/nute
Avatar billede jenshertz Nybegynder
19. november 2001 - 15:21 #2
Har du prøvet at se kilden til den sqlfil, som din php3 laver? - i så fald kunne det være at test.php3 laver HTML koder i starten af overførslen...
Indtil videre er det kun et gæt.
Men hvilken webserver bruger du egentlig?
Avatar billede jenshertz Nybegynder
19. november 2001 - 15:22 #3
Desuden - hvis du bruger WebHostMe, kan du slet ikke oprette denne type objekt.
Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 15:32 #4
Koden som kommer ud af php3 filen er helt fjong. Den er som den skal være.

Serveren som kører asp siden er en Personal Web Server på en NT4 maskine.
Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 15:35 #5
Jeg gør allerede det samme bare omvendt, altså en asp side laver sql kode som en php3 side modtager og eksekverer. Det fungerer sådan her:
$file = fopen (\"http://172.27.152.123/pme/pmefetchfiles/\" . $filename . $tablenames[$idx], \"r\");
if (!$file) {
echo \"<p>Unable to open remote file .\\n\";
exit;
}
$query = \"\";
while( !feof($file) )
{
  $line =  fread ($file, 1024);
  $query .= $line;
}
mysql_query($query);

Og den vej er det intet problem.
Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 15:38 #6
Kan det virkelig passe at jeg skal til at installere særlige komponenter på min webserver for at gøre noget så simpelt som at åbne en fil?
Avatar billede nute Nybegynder
19. november 2001 - 15:38 #7
les hva jeg skriver @ 19/11 2001 15:15:49

/nute
Avatar billede jenshertz Nybegynder
19. november 2001 - 15:38 #8
Ok... jeg kigger lige lidt på sagerne...
Avatar billede nute Nybegynder
19. november 2001 - 15:38 #9
ligger filene på samme server ?
Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 15:45 #10
Hvis du mener at asp filen og php3 filen ligger på samme server, så er svaret nej.
asp filen ligger på min bærbare NT4 maskine. php filen ligger på en (vistnok) iplanet server der kører på en linux eller unix maskine af en art på firmaets intranet.
Avatar billede nute Nybegynder
19. november 2001 - 15:49 #11
så kan det ikke gjøres på den måten du har prøvd. du er nødt til å ha et komponent til det...

/nute
Avatar billede c971875 Nybegynder
19. november 2001 - 16:05 #12
Så bruger jeg asptear. Det ser ud til at virke