Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 12:27 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

TDC Netexpress ADSL vs. Zillion ProAccess ADSL

Jeg er en af de ulykkelige sjæle som desværre er henlagt til kun at have TDC som ADSL mulighed.

Er der nogle nævneværdige forskelle på TDC Netexpress ADSL og Zillion ProAccess ADSL ?

(udover at Zillion er dyrere og leverer en låst router)
Avatar billede face Nybegynder
19. november 2001 - 12:30 #1
hehe.. Er det ikke nok?!?

Jeg mener at du får fast IP med proaccess...
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 12:31 #2
ja - men det kan du også hos Netexpress - du skal bare søge om det... (det er gratis)
Avatar billede kylle20xx Nybegynder
19. november 2001 - 12:33 #3
Den eneste forskel er prisen..........
Avatar billede face Nybegynder
19. november 2001 - 12:38 #4
hmm.. sikker??? Jeg men de skal have $$ for det...
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 12:40 #5
hmmm... Zillion siger at de har egne servere og at kunderne er \'åhh så tilfredse\' :-)

gør det nogen forskel - jeg mener... der var jo nogle grimme historier om at folk ikke kunne komme på på visse tidspunkter - gør det nogen forskel om man har \'egne servere\' eller er det rent et spm. om backbone - og er der nogen der ved om det stadig er/har været et problem ?
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 12:43 #6
face>> jeg kan jo ikke være mere sikker en hvad de fortæller mig - men det lød troværdigt (hvis det ellers er et ord der kan bruges i TDC forbindelse :-)) - de sagde at der var ca. 1 måneds ventetid. desuden står det delvist her: http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/ip.html#5
Avatar billede maxwell Nybegynder
19. november 2001 - 13:04 #7
har venner som bruger netexpress og har tit problemer men jeg har proaccess og har ikke haft nogle problemer overhoved....
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2001 - 13:05 #8
Netexpres 512 her, aldrig problemer.
MSN Messenger giver dog lidt probs ang. filoverførsel.
Men forbindelsen kan der ikke klages over.
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 13:19 #9
hmmm... det kunne lyde som om at problemerne er lokale... i hvilket område bor hhv. maxwell\'s venner og backside ?
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2001 - 13:23 #10
Rødovre.
Avatar billede maxwell Nybegynder
19. november 2001 - 13:26 #11
rødovre
Avatar billede backside Nybegynder
19. november 2001 - 13:51 #12
maxwell>> ;)
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 13:52 #13
hmmm... nu bliver i sq suspekte :-)
Avatar billede maxwell Nybegynder
19. november 2001 - 13:55 #14
tak og i lige måde... sorry problemerne er i københavn N
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 14:13 #15
ok - det giver jo mening... i kbh. N kunne man jo godt forvente at der var mange brugere på samme central...

maxwell>> hvorfor har du proaccess ?
Avatar billede bpp Nybegynder
19. november 2001 - 14:16 #16
Jeg har haft Netexpress uden problemer ! Nu har jeg Proaccess også uden problemer ! Endeste forskel er at du ikke får en fast IP med Netexpress (Det med at du kan søge gratis om at få det passer ikke ) Jo du kan søge fra nu af og til ..... Man får det kun med proaccess. Det siges at du får mere ud af din båndbrede om aften med proaccess fordi det er mest virksomheder der benytter sig af det ! Og de går jo tidligt hjem ! Men det er bare noget jeg har hørt !

Jeg mener at hvis det er muligt at få  Netexpress/Proaccess er det også muligt at få det hos Cybercity og Worldonline da det er det samme udstyr de bruger !

/bpp
Avatar billede maxwell Nybegynder
19. november 2001 - 14:17 #17
det er forbi den er firma betalt
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 16:27 #18
bpp>> det er ikke rigtigt - de bruger samme centraler, men cybercity kører på eget udstyr - jeg er ikke helt sikker med Tiscali...

og så er det da list rystende hvis båndbredden om aftenen skulle være bedre - for det skulle jo så betyde at man ikke fik det man havde betalt for om dagen...

m.h.t. ip - så må det komme an på en prøve... ellers findes der jo forskellige dns-tjenester...
Avatar billede bpp Nybegynder
19. november 2001 - 17:13 #19
Ricky > Jeg ved godt at Cybercity bruger egen router hvis det er det du mener !! Men hvis TDC kan levere ADSL kan de andre også. Det er et spørgsmål om \"rå kobber\" på adressen. læs evt. http://www.cybercity.dk/presse/tidligere_pressemeddelelser/260601/

Mht. IP ja så kan du jo prøve at søge ! Men du kan jo også prøve at søge danske bank om at få 1 mill. *G*  DynDns virker men det er ikke fast IP !! Du skal jo selv ind og opdatere din IP hvis du har haft slukket PC\'en !

/bpp
Avatar billede ricky Nybegynder
19. november 2001 - 19:22 #20
bpp>> jeg mener at cybercity selv opstiller udstyr på den enkelte central... jeg ved ikke hvorfor - men det er den løsning de har valgt... og jeg har spurgt cybercity ang. dem på min central (ja ja altså TDC\'s i nærheden af mig) - og de siger at de ikke har nogle planer sådan lige foreløbigt...

desuden er lige præcis dette, da vist egentlig nok primær årsag til at TDC sidder på 70-80% af ADSL markedet...